Hej!

Jag har lite funderingar hoppas jag får svar.
Ni som har byggt med SMV har ni fått problem med deras grund? "torpgrund":confused:
Har ni inrett övervåning? vad har det kostat?

Vad har ni betalat för allt hela huset när den stod klar?

// Mallis
 
grunden, inga problem ännu men huset är ju bara 1½ år.. lite tidigt att säga.
övervåning? om du lejer bort det kan du säkert räkna med 300-450 tkr beroende på hur lyxigt du ska ha det.

sista frågan... vettefan.
 
Jag har inte byggt, men SMV i sthlm uppgav att inredd övervåning kostade 469 000 genom dem. Det får oss att titta på lite andra hus, utan tillval, men med grund skulle detta hus gå på runt 2 200 000...och som sagt var, ganska låg standard. Kan tipsa om Vårgårdahus, tycker dom har bra priser
 
Kan bara kommentera grunden eftersom vi har en Västervik. Vi kollade på Nybro först men gillade varken planlösningen eller priset,

Vi fick vårt hus i Oktober och har därför den nya issolerade grunden. Den har funkat mycket bra. Luftfuktigheten och temperaturen har legat på 50%-60 % / 6-8 grader hela vintern och det har riktigt kallt här, länge.

Värdena kommer förmodligen bli bättre också när vi får igång fläkten och ser över dom tätningar som har gjorts i urtagen till lyftbanden.
 
De hål som blir efter lyftbanden ska vara där ett tag för att grunden ska luftas innan den sluts till. Frågade när de skulle täta hålen och fick då det svaret.
 
För övrigt kommer vi ha betalat ca 2.9mkr för allt. Tomt, hus alla avgifter och övervåning. Värt det? Hell yes!!
 
orstigsnybro skrev:
För övrigt kommer vi ha betalat ca 2.9mkr för allt. Tomt, hus alla avgifter och övervåning. Värt det? Hell yes!!
Hur mycket av det var tomtpris?
 
molarin skrev:
Hur mycket av det var tomtpris?
425kkr. (enbart tomten. VA och El tillkommer)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.