När jag öppnar kranen så pulserar vattnet från lågt tryck till högt tryck och tillbaka igen, är det någon som har ett tips? kan det vara tryckbrytaren som håller på att ge upp?
 
Har du hydropress eller hydrofor?
 
Tryckbrytaren och pumpen kommer att ge upp om du inte åtgärdar hydrofor/hydropress.

Protte
 
Har du hydrofor får du pumpa i mer luft, kanske också tappa ur vatten, så kommer trycket att bli jämnt. Hydropress har jag ingen erfarenhet av.
 
Immobil skrev:
Har du hydropress eller hydrofor?
Hydropress 2 år gammal
 
prototypen skrev:
Tryckbrytaren och pumpen kommer att ge upp om du inte åtgärdar hydrofor/hydropress.

Protte
Vad ska jag åtgärda? den är 2 år gammal
 
Du kan börja med att kolla/justera lufttrycket i hydropressen.
 
Vi måste veta först om pumpen slår av och till i takt med pulserna ?
 
:cool: Å justera gör du såhär:
Slå av strömbrytaren till vattenpumpen och öppna en kran så nära hydrotanken som möjligt så att trycket i vattenledningarna sjunker.

Låt kranen vara öppen och pumpa därefter upp hydropressen med en luftpump eller kompressor till ca 0,5 kg under vattenpumpens tillslagstryck som oftast brukar vara ~ 2-3 kg. Vatten kommer att rinna ut ur kranen tills gummiblåsan har pressat ut allt vatten ur hydrotanken. Fortsätt sedan att pumpa in luft, tills rätt lufttryck har uppnåtts.

Stäng kranen och slå på strömmen. :)
 
BR125 skrev:
Vi måste veta först om pumpen slår av och till i takt med pulserna ?
Jag fick det intrycket av första inlägget.
 
BR125 skrev:
Vi måste veta först om pumpen slår av och till i takt med pulserna ?
Nej pumpen går som den ska!
 
Immobil skrev:
:cool: Å justera gör du såhär:
Slå av strömbrytaren till vattenpumpen och öppna en kran så nära hydrotanken som möjligt så att trycket i vattenledningarna sjunker.

Låt kranen vara öppen och pumpa därefter upp hydropressen med en luftpump eller kompressor till ca 0,5 kg under vattenpumpens tillslagstryck som oftast brukar vara ~ 2-3 kg. Vatten kommer att rinna ut ur kranen tills gummiblåsan har pressat ut allt vatten ur hydrotanken. Fortsätt sedan att pumpa in luft, tills rätt lufttryck har uppnåtts.

Stäng kranen och slå på strömmen. :)
Ok! ska testa!
 
Tack för tipsen!
Efter att ha inhandlat en bar mätare så gick det vägen,det var ganska trögt att få in luft med handpump om inte kranen var stängd! "Men köper nog en elektrisk pump till nästa gång" Sen var det bara att slå på pumpen igen och allt kom igång igen med ett jämt flöde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.