Hej,

Skulle vilja veta av er välinformerade ;) här på forumet om det är något som skiljer Modulenthus (och i så fall vad) från andra hustillverkare som erbjuder prefabricerade hus. Får så olika information ryktesvägen.

Vad har ni för erfarenheter av Modulenthus? Pris/kvalitet/leverans/eget inflytande/flexibilitet etc.?

Hälsn. Eva-Charlotte
 
Vi byggde norrgården och blev kalar för 2v sen. Vi är helt klart nöjda, visst var det små skavanker hit o dit men inget av större betydelse. Kvaliteten är mycket bra, välkända märken på produkterna. Och att det byggs inomhus är kanske ett litet plus i kanten. Sen hör man mycket ryktesvägen hit o dit med jag hör lika mycket om andra hustillverkare, och oftast hör man de som gnäller och inte de som är nöjda med produkten.

Det vi är nöjda med är standarden, med bla. nätverk i hela huset + tv uttag. Siemens vitvaror, kährs golv + kamin ingår. Och det är absolut ingen brist på eluttag, finns överallt.
Det man ska tänka på är planeringen av hur du skulle vilja möblera huset, var sitter takuttagen m.m. Vi glömde flytta ett uttag så nu tar sängen i och den kommer inte intill väggen helt. En nackdel kanske är att det bara målas en gång med en rejäl oljegrundfärg under. Enligt snickare som byggt hus i 30år så håller sig beckersfärgen bra. Mycket handlar om vilken säljare du får att göra med. Vi hade en klockren kille som hjälpte till med allt och fixa papper hit o dit, tyvärr så sluta han när det var 1mån kvar men det gick bra ändå :)

Har du mer frågor kan du maila mig eller kika in på vår hemsideblogg
micke-sofia.blogspot.com

/Lycka till!
 
Om du söker på forumet så finner du att det har varit en hel del kring golv när det gäller Modulent. Under en kort tid lyfte de in ett kasst golv, Grabo, i sin produktion och det är flera, bl a vi själva, som har stora problem med det. Modulent är medvetna om problemet men tröga till att göra något vid det. Numera har man tydligen återgått till enbart Kährs i produktionen igen men kolla upp så att det är så så att inte även ni får inlagt, rent ut sagt, skitgolvet Grabo.
För övrigt kan det vara problem vid reklamationer, att man inte får svar från dem även om dem jobbar på det man reklamerat, trist att den infon inte når ut så att man som kund får reda på det. Tydligen ska det bli bättring på denna punkt då man gjort viss omorganisering t f a detta.
Annars hade även vi en mycket bra säljare och överlag god kontakt med Modulent för övrigt samt att vi är mycket nöjda med standarden som helhet i huset.
 
Hej igen,
Och tack för era svar. Det är tydligt att det finns både ordentligt negativa OCH positiva upplevelser kring Modulenthus, och det är väl så med alla hustillverkare. Något jag har hört om deras hus är att eftersom de bygger sektion för sektion så blir det väldigt tjocka innerväggar där de sammanfogar sektionerna, vilket leder till att mycket av den påstådda boytan går åt till innerväggar. Stämmer detta?

Mvh
Eva-Charlotte
 
I vårt fall har vi två våningar så på nedre plan har vi knappt några väggar i skarven. Skarven ligger bakom kyl/frys och på andra sidan väggen så finns tvättstugan. Och på övre plan så snickra de ihop alla rum på plats så där är väggarna normal tjocka om man får kalla det så.

Kan även hålla med jenso, vi hade också en del kontakt dirket med modulenthus för att få tag i vissa ritningar och få svar på olika frågor. Ingen krångel men blev kopplad till rätt person direkt och fick sina svar utan några problem.
 
drgregur skrev:
Vi byggde norrgården och blev kalar för 2v sen. Vi är helt klart nöjda, visst var det små skavanker hit o dit men inget av större betydelse. Kvaliteten är mycket bra, välkända märken på produkterna. Och att det byggs inomhus är kanske ett litet plus i kanten. Sen hör man mycket ryktesvägen hit o dit med jag hör lika mycket om andra hustillverkare, och oftast hör man de som gnäller och inte de som är nöjda med produkten.

Det vi är nöjda med är standarden, med bla. nätverk i hela huset + tv uttag. Siemens vitvaror, kährs golv + kamin ingår. Och det är absolut ingen brist på eluttag, finns överallt.
Det man ska tänka på är planeringen av hur du skulle vilja möblera huset, var sitter takuttagen m.m. Vi glömde flytta ett uttag så nu tar sängen i och den kommer inte intill väggen helt. En nackdel kanske är att det bara målas en gång med en rejäl oljegrundfärg under. Enligt snickare som byggt hus i 30år så håller sig beckersfärgen bra. Mycket handlar om vilken säljare du får att göra med. Vi hade en klockren kille som hjälpte till med allt och fixa papper hit o dit, tyvärr så sluta han när det var 1mån kvar men det gick bra ändå :)

Har du mer frågor kan du maila mig eller kika in på vår hemsideblogg
micke-sofia.blogspot.com

/Lycka till!
Jättefint hus ni byggt. Men är det inte lite konstigt att bygga så stora hus så nära varann? Känns som man vill ha lite luftigt och inte bo uppepå grannen när man har så stort hus. :)
 
nej, vi tycker det är helt ok. Vi trivs med folk runt omkring oss. Och vi har ju nästan det minsta huset på gatan :) (150kvm)
 
Peter&Sirpa skrev:
Jättefint hus ni byggt. Men är det inte lite konstigt att bygga så stora hus så nära varann? Känns som man vill ha lite luftigt och inte bo uppepå grannen när man har så stort hus. :)
Bor man i sthlmstrakten får man inte vara så bortskämd med sånt :) Jag som bor i sthlm tycker det var riktigt stora tomter ;)
 
Gammal tråd men fyller i lite..
Plus och minus hittar du hos de flesta hustillverkare, på nätet är det mest minus som skriver, de nöjda brukar inte väsnas,
Jag har satt ett par Modulenthus, och är inte helt främmande för att ha ett själv,
Med reservation för en del ändringar kanske, men jag är yrkesskadad, inget duger egentligen,
Å andra sidan ska det visst vara en del konstruktionsändringar på gång.
.
Angående en del inlägg om trög servicegaranti, så har jag märkt att det skiljer mycket emellan distrikten,

Och som alltid hänger det mycket på bygglaget som slutmonterar på plats, och jag skulle tro att i nuläget så är "tomtarna" ute ur leken, de som är kvar nu, är väl de med lägst felprocent,
Gäller väl alla tillverkare iofs..
Och ja, jag är väl att betrakta som partisk, men vem är inte det ?
 
Håller med, stor del hänger på bygglaget.. om man blir nöjd eller inte. Vi hade sjyssta killar och jobbade in en vecka av sin semester för att få klart vårt hus, så all heder till dom. Libbarbo Bygg heter dom.

Konstigt nog har jag inte hittat något fel från del delen (nedre plan) som tillverkades i fabriken. JO ett fel, de hade kopplat in spis,ugn,micro på en fas ist för att dela upp dessa. Så proppen gick ibland, men de åtgärdades snabbt (2veckor)
 
De fel som fabriken missat på nedre plan, är det tänkt att bygglagen ska "plocka upp"
Och så verkar ditt gäng gjort..
Fast mitt gäng var antagligen lite vassare än Libbarbo Bygg.
Men det verkar ju gått bra ändå ;)
 
hehe.. jo så kanske det är.

EVA:
Apparaterna köpte vi på Disneystore ,England (websida) , och princess tv på Toys´r us.
 
Ahh...tack så mkt, får kolla upp den hemsidan lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.