Hittade ett inlägg om Diapol granitskivor från januari 2007.
Är det någon som har handlat från dem på senare tid? Erfarenheter?
 
Precis köpt och fått levererat. Väldigt nöjd, rakt, i våg och snyggt och prydligt. Leverans exakt på utovad dag.

Det enda lilla abret är att jag bad om specad faktura med mätningen och installationen för en gnutta ROT-avdrag. När jag får fakturan så är det inte specat, jag ringer dit och ber om den specade fakturan enl överrenskommelse. Då menar tjejen att man inte kan få ROT-avdrag om företaget inte har svensk F-skattsedel. Jag säger att hon har fel, men hon vägrar ge sig. Blir irriterad när hon lägger sig i saker som hon inte har att göra med.

Enl regeringens förslag ska det inte vara krav på F-skatt och när jag pratar med Skatteverket så säger de också att de inte heller tolkar det som att F-skatt ska vara ett krav.
 
wedin skrev:
Precis köpt och fått levererat. Väldigt nöjd, rakt, i våg och snyggt och prydligt. Leverans exakt på utovad dag.

Det enda lilla abret är att jag bad om specad faktura med mätningen och installationen för en gnutta ROT-avdrag. När jag får fakturan så är det inte specat, jag ringer dit och ber om den specade fakturan enl överrenskommelse. Då menar tjejen att man inte kan få ROT-avdrag om företaget inte har svensk F-skattsedel. Jag säger att hon har fel, men hon vägrar ge sig. Blir irriterad när hon lägger sig i saker som hon inte har att göra med.

Enl regeringens förslag ska det inte vara krav på F-skatt och när jag pratar med Skatteverket så säger de också att de inte heller tolkar det som att F-skatt ska vara ett krav.

Det är väl inte så svårt att förstå
Då måste de ju redovisa att de haft inkomst och inte stoppat pengarna i fickan
De är kända för att vilja få pengarna kontant vid leverans
 
Tessok skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå
Då måste de ju redovisa att de haft inkomst och inte stoppat pengarna i fickan
De är kända för att vilja få pengarna kontant vid leverans
Tessok, jag tycker mig ha förstått att du arbetar på ett företag som säljer bänkskivor i granit. Stämmer det?
I sådana fall tycker jag att ovanstående uttalande var rätt så osnyggt.
 
Snailman
inte om det är sant....

dessutom är det väl väldigt svårt att hitta någon annan vettig förklaring.... än den skattetekniska

rotavdraget förutsätter ju liksom att skattemyndigheten blir informerad om vilken firma det är, och arbetskostnad, så de kan ju ganska enkelt jämföra med företagens uppgifter....
 
Redigerat:
Funderar också på att köpa via diapol. Har mailat lite med dom och har fått bra och snabba svar iaf så det känns seriöst.
 
Hemmakatten
Jag tycker tessoks inlägg var helt okej med tanke på dels att tessok varit medlem länge och att han gett många goda råd och svarat på många frågor om stenskivor och produkter utan att någonsin (såvitt jag vet) gjort någon reklam för "sitt" företag.

Däremot ställer jag mig MYCKET undrande till "themac"'s inlägg idag. Nytillkommen medlem vars första inlägg är mycket positivt för diapol. DET luktar smygreklam...
 
Hemmakatten skrev:
Däremot ställer jag mig MYCKET undrande till "themac"'s inlägg idag. Nytillkommen medlem vars första inlägg är mycket positivt för diapol. DET luktar smygreklam...
Smygreklam? Jag har inte beställt nåt från diapol och jag har aldrig sett deras bänkskivor "live". Jag har skickat några mail fram och tillbaks och har fått snabba svar. Sen om deras produkter är bra eller anus, det uttalar jag mig inte om eftersom jag inte har sett det!


Där har ni min erfarenhet av Diapol som tydligen är smygreklam oxå...
 
Cash? Jag vet inte hur det kan ha varit med Diapol. Jag skrev att jag fick en faktura och enl min ringa erfarenhet så brukar man inte se röken av en sån om betalningen är svart. Jag blev pos överraskad att Diapol hade svenskt konto, så att jag kunde bara föra över pengar, istället för en utlandsbetalning á 50 spänn.
 
För att inte göra en höna av ett ägg, eller en storm i ett vattenglas så vill jag bara nämna att vi kallat in skattemyndigheter samt facket (Mettall) för att de skall göra en extra koll på detta företaget hur de redovisar sina pengar
7% lägre moms har de redan i grunden (18% moms) och lönekostnadern är klart under de svensksa.

Ca 12 kunder jag har haft kontakt med fick inte något kvitto eller en bekräftan på att köket var betalt överhubvudtaget
De har heller inte fått någon betalninganmärkelse heller

Det vanliga upplägget är att de kommer o tar mått och bestämmer stensort med kantbehandlingar
2-3 veckor senare är det tillbaka och lägger in skivorna efter bäst förmåga ( säkert duktiga hantverkare) Skivorna håller inte svenska normer när det gäller tolleranser "ni vet plus - minus mått vilka kan var + - 2-3 mm och utan kallibrering undertill. Normen i sverige är + - 0,3mm alltså o,6 millimete som mest

Vårt företag säljer genom DHL transpotnät som vi har särkilda fraktavtal med och hur förpackningen skall se ut för att klara transporten
Vilken klass man vill lägga på arbetet är en smaksak och går nog inte att diskutera
Akta er fö de "roliga" stensorterna med ådringar oc starka ränder, de är ofta fulla av "mjuka partier och något vi kalla luftblåsor i stenen. E n spricka i stenen i samband med en tunn framkant går av med tiden
Lycka till med era kök
 
Nja, min fråga var om någon hade erfarenhet av deras produkter, leveranser o.d.
Frågor om moms, rotavdrag eller metallfackets ev. synpunkter kan man diskutera någon annanstans.
Det är ju ändå så att dom har ett väldigt bra pris jämfört med andra leverantörer och det hade varit roligt att veta om det dubbla priset motsvarar dubbelt så bra kvalitet?
 
Tessok skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå
Då måste de ju redovisa att de haft inkomst och inte stoppat pengarna i fickan
De är kända för att vilja få pengarna kontant vid leverans
Om de redan har lämnat ett kvitto så lär det ju knappast vara för svartjobbets skull som de inte vill specificera andelen material och arbete.

Faktiskt kan jag inte se någon orsak, utom ignorans, okunskap eller för mig okända utländska lagar/skatteregler.

/ Fredrik
 
Har vid tillfälle kollat upp Diapol då jag har annan anknytning till dem än konsument av granithällar. De verkar överlag sympatiska personer, rekorderlig ledning och bra att göra affärer med, dvs betalar på tid, står för muntliga överenskommelser etc.
Deras Vd, om jag inte minns fel, är en framstående politiker.
 
Jag har varit i kontakt med 4 olika företag nu och 3 av dessa företag har gett mig priser mellan 24K-27K. Fyller jag i kalkylen på diapol's hemsida så landar slutpriset på 15K.

10K tycker jag är nämnvärt. Och den egentliga frågan är om det nu skulle skilja så mycket i kvalite att det är värt 10K?

//Markus
 
themac skrev:
Jag har varit i kontakt med 4 olika företag nu och 3 av dessa företag har gett mig priser mellan 24K-27K. Fyller jag i kalkylen på diapol's hemsida så landar slutpriset på 15K.

10K tycker jag är nämnvärt. Och den egentliga frågan är om det nu skulle skilja så mycket i kvalite att det är värt 10K?

//Markus

Det är ju precis det som är frågan!
När man påstår att "När vi kontrollerat priserna på sidan fann vi inga priser som skulle vara särskilt billigare eller för den delen dyrare heller "nämnvärt"" så skulle jag gärna vilja veta vem i Sverige som levererar för dessa priser. Jag har i allafall inte hittat någon. Skulle vilja påstå att det är rent skitsnack då även mina offerter ligger minst 10.000 dyrare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.