imported_Anders_S skrev:
Var det någon som såg häromdagen. Otroligt stort, otroligt mycket glas. Riktigt häftigt men ändå kändes det lite, nja...
Jag gillade kåken, men det jag hakade upp mig mest på var kostnaden. Under 350 000 pund för det där jättebygget?! Dom verkade ju inte direkt ha snålat gällande materialval och hade drygt 20 man samtidigt på bygget under längre perioder. Vad tar en hantverkare i timmen där egentligen, 50 spänn?
 
Har sett alla som visats på Travel & Living, och mina favoritavsnitt är om huset utanför Ronda (Malaga) i Andalusien samt huset med havsutsikt utanför Glasgow.

Håll utkik efter dessa!
 
Mikael_L
imported_Anders_S skrev:
Var det någon som såg häromdagen. Otroligt stort, otroligt mycket glas. Riktigt häftigt men ändå kändes det lite, nja...
Bilderna efteråt verkade inte visa ett ställe som någon bor på.
Mer som ett museum eller någon annons.
 
PS. man kan köpa DVD'erna då får man lite extramaterial såsom "revisited",
Då kommer Kevin tillbaka ytterligare lite senare, bland annat "ensamvargen" som byggde grönt ute i "skogen".
Då när Kevin kom dit ett-två år senare så hade han hittat en dame och huset fick lite mer möbler :)

En del av husen som inte blev klara under programen finns ibland som "revisited" också.

Det är helt klart ett av mina favoritprogram. Nu senast byggdes det ett gigantiskt hus i Belfast. Sanslöst är ordet :D

Frun var en riktigt duktig projektledare, sådana skulle vi haft fler av då hade samhället sett bättre ut, hon fixade tidsplanen och bugdet.
 
Mikael_L
Jaha, undrar vad det blir för roliga saker idag då. :)
 
Mikael_L
Ähhh, det är Hockey där istället. :mad:

Är avsnitten slut nu, eller ... :confused: :(
 
zno skrev:
Jag gillade kåken, men det jag hakade upp mig mest på var kostnaden. Under 350 000 pund för det där jättebygget?! Dom verkade ju inte direkt ha snålat gällande materialval och hade drygt 20 man samtidigt på bygget under längre perioder. Vad tar en hantverkare i timmen där egentligen, 50 spänn?
Ja, ungefär... Men visst, jag reagerade också på kostnaden. Dock var det i Nordirland. I Londonområdet hade kostnaden säkerligen varit den dubbla.
 
znitz skrev:
PS. man kan köpa DVD'erna då får man lite extramaterial såsom "revisited"
Var köper du dessa?
 
"Revisited"? Är det vad BBC menar med "Hemsökta hus" ...
;)
 
Jajamänn, det är "hemsökta" hus, fast av Kevin :)
 
Tack för tipset. Hade förstås hoppats de skulle innehålla lite nyare kåkar - dessa är ju från 2003. Men jag är väldigt intresserad av att se vad som hänt med husen efter att serien avslutats. Vad jag förstår innehåller dvd'erna mer info än programmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.