Hej!

Vi håller på i vårt kök som är högblank vitt med mörkgrå bänkskiva och skifferfärgad klinker.
Sen har vi en lång vägg som vi skulle vilja ha en schysst fondtapet på - vi kan dock inte hitta någån som faller oss båda i smaken..

Någon som har tips på schyssta tapeter att ha som fondvägg?

Tack på förhand och ha en fin dag"

M v h

Malin :D
 
Vad har ni tänkt er då?

I mitt nya högblanka och gråa kök kände jag att jag ville ha lite liv och färg. Hittade en galet orange-röd tapet som förmodligen är lite för extrem för de flesta, men för mig fungerade den helt perfekt. Skall kolla märke och kollektion när jag hämtar den i nästa vecka...

Bland mina andra funderingar fanns stora röda mönster och grafiska 50-60talsinspirerade mönster. Men väl i affären insåg jag att jag ville h massor med varm färg som kontrast till allt det blanka och neutrala. Valde dock att använda detta istället för kakel bakom glas mellan skåpen för att det inte skulle kännas för extremt på en hel vägg...
 
Vi har precis samma färgval som du nämner, Molle80, och vi valde en storblommig tapet med svart bakgrund och mycket stora vita blommor och rött i.
Det finns så mycket man kan välja men jag skulle rekommenderar något med liv i som kontrast till allt det stela. Färgerna kan ni välja så att det passar till ert övriga hem. Och skulle man vilja ändra i framtiden så är det ju inte så svårt. :)
 
Vi valde en Josef frank-tapet till vårat vita, högblanka kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.