Rikard Ågren skrev:
Är det någon som sett hur en "riktig" dragavlastning för kabel in i dosa ser ut? :)
jop,den sitter på utsidan av dosan istället för den vanliga stosen som rör/slang fästs i. Tänk vägguttagsdosor i thorsmanskanal om du vet hur de ser ut.
 
jaha, på så vis, men var finns såna dosor att köpa isåfall?
 
I Polen

Protte
 
NEJ, dom sitter INNE i dosan precis som elektrocuted skrev, hur skulle det vara möjligt att byta kabel om dom satt på utsidan av dosan och väggen är stängd. I övrigt är min mun förseglad angående lös kabel i vägg ;)
 
prototypen skrev:
I Polen

Protte
:D jag såg inga när jag var inne i ett stort byggvaruhus i Gdansk iallafall, fanns dock gott om CEE316-don, platt installationskabel typ "EKK" för ingjutning (de lägger elen under putsen där) och diverse normkapslingar och tillhörande produkter, faktiskt även en hylla med 4-poliga JFB's, den var smäckfull så det är väl inte många som köper...
 
använde dragavlastningarna på ett bygge en gång, tyvärr funkade det inte så bra till 7-ledaren, den var för grov så dragavlastningarna ligger löst i dosorna nu. i kravspecen så var ett krav halogenfria rör, men det stog inget om att man inte fick dra lös halogenfri kabel vilket blev billigare!
föresten så huserar google i det huset nu....
 
Mikael_L
pellefant skrev:
...föresten så huserar google i det huset nu....
Så när googles servrar går ner vet vi alltså vem det beror på. :D
 
:D..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.