Någon som kan rekommendera en takläggare i Stockholmstrakten. Ska lägga nya betongpannor och läkt + papp.

Tänkte också isolera om vinden i samma veva, någon som har tips där?
 
Hemmakatten
Jan Mårtensson på Snättringe Takservice har vi anlitat flera gånger. www.snattringetak.se Duktig, noggrann och trevlig.
 
"Robert berglund bygg" han isolerade vår vind och lade om taket, noggrant och bra gjort. Firman finns i Sollentuna.
 
Har använt Järna Construction, seriösa och trevliga, ombesörjde även isoleringen med
Cellulosa som jag valde.
 
Hemmakatten
Kan intyga att Husdoktorn är helt katastrofala. Anlita INTE det företaget eller något av deras dotter- eller samarbetsbolag.
 
Redigerat:
Hemmakatten, kan du utveckla dina synpunkter på Husdoktorn i Roslagen? Det kan vara bra att få lite mer kött på benen, för den som har funderat på att anlita dem.
 
Hemmakatten
Jag skrev inlägget ovan som ett följdinlägg där en annan medlem varnat för företaget. Detta inlägg är nu borttaget varför mitt inlägg måhända känns ovidkommande.

Jag låter dock inlägget ligga kvar, eftersom jag anser att det finns fog för varning av detta företag. Det företag jag menar heter Husdoktorn i Roslagen AB och skall inte förväxlas med eventuella andra företag med liknande namn.

Företaget håller till i en liten by där jag har goda vänner o vistats en del. Företaget är ökänt på bygden och ingen av de seriösa hantverkarna vill samarbeta med företaget.

Har själv sett två byggen, en tillbyggnad och en veranda som var erbarmerligt byggda. Verandan anmäldes till Allmänna Reklamationsnämnden och utslaget blev att företaget genast skulle ersätta anmälarna för den felaktigt utförda verandan. Företaget vägrade och hamnade på Svarta Listan hos ARN: Detta var 2006, Hittar inte lista just nu på ARN's hemsida men bifogar en länk till tidningen Byggnadsarbetaren http://www.byggnadsarbetaren.se/pdfarchive/pdffiles/files/45300-45399/file_45324.pdf där företaget finns omnämnt.

Tillbyggnaden som blev fel orkade inte ägarna driva, de kände sig rädda och uppgivna. Snickaren som åtgärdade fick göra om det mesta.

Vet faktiskt inte om husdoktorn har några dotterbolag, möjligtvis var det onyanserat av mig att skriva så. Men det jag menade var att OM husdoktorn har dotterbolag så skulle jag hålla mig på långt avstånd från även dessa.
 
Ja, det är riktigt irriterande att företag som hamnar på ARN:s Svarta lista bara ligger där ett år. Jag har klagat på detta hos ARN, men det verkar inte hänt något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.