Hoppas ni kan hjälpa mig då jag har kört fast.
Vi har beställt ett ikeakök med lidingöluckor.
Golvet kommer att bli en matta från tarkett den heter Flanders black ur deras senaste kollektion. Den ser ut som ett svart laserat trägolv.
Väggarna kommer att bli halva med pärlspont alt skivor som liknar pärlspont (vita). Samt någon tapet upptill. Mitt problem är vilken färg jag ska välja på vitvarorna. Alla ska bytas ut så det gäller att det blir "rätt" .
På ikea hade dom vita vitvaror och jag tyckte det blev för olika vitfärg, dom såg nästan blåa ur. Nu har jag kikat på svarta vitvaror iom att golvet går i svart. Vad tror ni? Kakel funderar jag på vita rektangulära med fasad kant. Men vad ska jag välja för bänkskiva?
Tacksam för alla svar och ideer. Finns det någon som har ett lidingökök så visa gärna bilder. Har kikat på en del här på forumet.
 
Jätte fint, är ni nöjda med svarta vitvaror. Hos oss kommer endast dörrarna att synas, resten är inbyggt. Har kikat på kyl och frys från Asko, helt släta och stilrena.
 
Vi är nöjda med svarta vitvaror, även jag kommer att bygga in kyl o frys och då kommer bara dörrarna att synas.
 
Finns det ingen fler som har tips eller ideer ang svarta vitvaror till vitt kök? Förslag på kakel samt bänkskivor.
 
Svart och vitt är snyggt.

Jag har svart bänkskiva, svart golv men vita vitvaror.
Kakel har vi valt stora plattor i fullhöjd. Vit med marmorgrå insprängning.

Jag tycker inte det ser illa ut att vitvarorna har en vitare ton än luckorna. Det ser naturligt ut. Åt andra hållet hade inte varit bra.
 
Vi har till våra Lidingö-luckor kyl och frys med borstad rostfri front. Fläkten är lika så rostfri och borstad. Diskmaskinen är halvintegrerad så att bara kontrollpanelen (också rostfri) syns. Induktionshällen (svart) sitter infälld i en bänkskiva i ek.

På väggen ovanför spis och diskbänk har vi en härlig mosaik som passar alldeles utmärkt med Lidingöluckorna tycker vi. Några bilder på köket finns både här i forumet men också på vår hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.