vad får du för orsak då? timeout? eller ansluter den och sen släpper igen? Har du något antivirus program igång?
 
Jag vet att den aldrg kommer fram till ftp-servern.
Klienten klagar på att anslutningen tog för lång tid.
Jag har ad-aware installerat, det är det enda.

Får nog ägna en stund i helgen åt mer felsökning.
 
fresve skrev:
Event viewer verkar intressant, men det var inte så smidigt att fundera ut vart man hittar den, eller var log-filerna finns.. :(
click Start, click Control Panel, double-click Administrative Tools, and then double-click Event Viewer.
 
Utan att ha använt Event-Viewern särskilt mycket så skall man under "Application" kunna få fram alla 'händelser' som har skett via applikationer i Win.
 
Brandväggen? Släpper den fram ftp?

/Kent
 
om den klagar på time-out verkar det som om något hos dig blockerar trafik på port 21 (ftp). Kan testa följande. Starta ett dos-fönster;

"windowsknapp" + "R" (eller start -> kör),
skriv "CMD".

I dos fönstret skriver du "ping" följt av en valfri ftp adress. T.ex "ping ftp.dell.com"

Får du ping-svar så skriv därefter:

"ftp ftp.dell.com"

Ansluter den så är det ingen blockering iaf.

Får du time-out är det något som blockerar. Prova googla "winsock repair".

Kan även prova och tillfälligt stänga ner ad-aware innan du köra ovanstående...
 
Jag min j*vla idiot satt för ett tag sedan o pulade med att låta min popcorn vara nåbar via internet. Med hög sannolikhet så pulade jag till några fina regler i min brandvägg, vilket jag nu insett har lett till mitt fel..
deny lan wan port 21.. :]
Varför jag gjort bort mig och startat mina frågor här:
Jag tyckte ju att en dator funkade, och inte den andra:
Svar: Jag hade ju för tusan igång VPN-klienten, datorn snackade alltså inte ftp med min router.
Tack för den här gången! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.