Var tvungen att byta takfönster hemma och kände att det krävdes snickare för detta. Pratade med en snickarfirma som vänner använt och var nöjda med, och de kunde tänka sig att byta mitt takfönster, det är två snickare som arbetar tillsammans. Jag frågade dem om hur lång tid det skulle ta och fick till svar "inte mer än en dag" och de ville inte säg mer om tiden eller ge fast pris. Fick fakturan igår och de har debiterat mig 16 timmars arbete för byte av ett takfönster där de tagit ur det gamla fönstret och satt in ett nytt Velux och klätt in på insidan men utan att sätta foder. Jag har själv hämtat materialet. Jag har inte bytt något takfönster själv men känner att det är jävligt många timmar för ett arbete som en snickarna inte innebar något problem. De har inte dragit av tid för rast utan debiterat mig de timmar de varit hos mig, kl 7.00-15.00*2. Jag förstår att snickarna försöker fylla ut hela sin arbetsdag men känner att jag inte vill betala för det. Hur ska jag tänka forumvänner? Bara snällt betala och göra arbetet själv nästa gång eller ska jag prata med snickarna?
 
Har de varit där och jobbat sina 16 timmar och ni inte har kommit överens om ett fast pris, är det väl inte så mycket att säga. Då ska de väl ha betalt för sina timmar??
Kan dock hålla med om att den muntliga uppgörelsen inte var så specifik!!
 
Problemet är att inte var där 16 timmar, de har ju haft sina raster. Känns orimligt att jag som kund ska betala för att de fikar eller äter.
 
Restid?
 
Bor två minuter från mitt hus.
 
baffen2 skrev:
Bor två minuter från mitt hus.
ha ha..okej!

Men de har förmodligen tagit med sig alla byggsopor därifrån, Fixat infästningsmaterial m.m. Måste tänka på att all tid ska räknas med.

"inte mer än en dag"
De höll ju faktiskt tiden också...

Nä, tyvärr! Jag tycker inte att priset är oskäligt!!
 
baffen2 skrev:
Hur ska jag tänka forumvänner? Bara snällt betala och göra arbetet själv nästa gång eller ska jag prata med snickarna?
försöker inte säga detta på ett elakt sätt men försök dig gärna på detta själv nästa gång om du brister på grund av 1-2 timmar extra som kanske inte ens är extra, hur långa raster tog de?

mvh daniel
 
Vad är det som stör dig? att du fått betala 2 h för mycket ?
Var du hemma och kollade dom så att de åt frukost och lunch?
 
EN dag är ju 8 timmars arbete och två personer blir 16 timmar totalt ju? Så vad är problemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.