Daniel_N skrev:
Jag tycker att slipmaskinerna är ett av de områden där festool är mest överlägsna jämfört med andra märken. Speciellt beronde på dammuppsamlingsförmågan - bra dammsugare, rätt inställd, o sen är det bara att ställa sig inomhus och slipa på utan damm. Sen är papperna i absolut bästa klass också. och låga vibrationer (fast det har andra märken också iofs.)
Ja det kan jag tänka mig, min kritik var inte riktad mot dess effektivitet/hanterbarhet utan hur de kändes, bl.a. knapparna var en aning rangliga, kändes inte som övriga maskiner från Festool.
Jag har dock inte riktigt förstått vad jag borde investera i, d.v.s. rotex eller excenter& planslip (bara planslip har ju flera varianter som gör valet svårare). Det var därför jag kikade förbi.
 
En liten trist grej är väl att det inte är så många handlare som är aktiva på forumet, vare sig Festool eller andra? Så risken är väl att det blir ett halvdött delforum!?
Personligen tycker ja inte illa om att läsa om Festoolreklam eller annan här på forumet då det inte verkar vara en och samma eller några få handlare? som gör reklam!?
 
bygga_bo skrev:
På Byggahus finns det ju en sektion som heter "Fråga hustillverkaren". I jämställdhetens tecken borde det väl också finnas en motsvarande sektion för oss verktygsnördar? Frågan är bara om leverantörerna hade ställt upp?

Bara lite önsketänkande från min sida...
Mycket bra ide tycker jag, hade varit mycket intressant.
 
Ett problem är ju också att hjältarna bakom byggahus.se har marknadsföring som levebröd. Om tillverkare/handlare skulle kunna göra "gratisreklam" i en tråd, är kanske risken att de inte längre behöver göra reklam som de betalar för.

När det gäller frågor om verktyg är jag faktiskt (ta inte illa upp nu alla företrädare för verktygsbutiker) ganska säker på att det finns lika mycket kompetens hos användarna som hos eventuella säljare som håller hus här. Efter att ha läst i dessa trådar och besökt byggvaruhus etc, så har jag nog aldrig fått veta något jag inte redan visste, cred till alla aktiva användare här!
 
Allmän reklam känns inte intressant, det är bättre att leta på resp hemsida. Däremot att få vetskap om olika aktiviteter, som t ex Bromma Järn. Hade jag inte läst om det här så hade jag inte haft en aaaaning. Har har vi ett utmärkt forum för att tipsa varandra om bra tillfällen att spara pengar och ev lära oss mer. Kanske en tråd (eller flera sorterade på typ av aktivitet eller ort) där den som hittar något av intresse kan låta oss andra veta.
Bosse
 
Det är klart att vanliga användare ska tipsa varandra om diverse jippon som företag har - för att vi kan ha nytta av det. Men när företagens företrädare går in och diskuterar, då ser vi det som smygreklam. Därför har jag raderat en del inlägg här. Jag ska bussa våra säljare på verktygstillverkarna och se vad vi kan göra för att få hit representanter som svarar. Antingen kan de ha en egen rubrik som hustillverkarna eller så kan de få en egen frågefunktion som t ex Plannja har under delforumet Tak & vind.
 
Marlene Eskilsson skrev:
...Jag ska bussa våra säljare på verktygstillverkarna och se vad vi kan göra för att få hit representanter som svarar. Antingen kan de ha en egen rubrik som hustillverkarna eller så kan de få en egen frågefunktion som t ex Plannja har under delforumet Tak & vind.
Kul att du nappade på idén! Skall bli intressant att se hur de ställer sig till det hela.

Jag blev nyfiken på frågefunktionen du nämnde och kikade därför under "Tak & vind, men hittade inte någon sådan funktion. Nu är jag iofs trött så att ögonen går i kors, vilket mycket väl kan innebära att alla träden skymde skogen, men du kan kanske ge en hint?
 
Den ligger ute till höger i annonskolumnen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.