Vi ska bygga nytt i centrala Åkersberga och behöver en kvalitetsansvarig. Vår hustillverkare har föreslagit en KA som bor ganska långt bort och han är dessutom inte registrerad hos Boverket!

För oss skulle det kännas bäst med någon som bor / arbetar i närheten av byggplatsen. Vore tacksam för tips / referenser på KA i Åkersberga trakten.
 
Samma här, ska bygga på Ljusterö. Inga tips?
 
greek skrev:
Vår hustillverkare har föreslagit en KA som bor ganska långt bort ....
Tyvärr känner jag inte till någon bra KA i de norra delarna av Stockholm. Men normalt bör man undvika en KA som husleverantören rekommenderar.
 
C
Hej!

Vi ska bygga , har hittat en Jätte bra Kvalitetsansvarig från Åkersberga
som heter Hans Blinck Enecco Ab telefon 070-6248600

Lycka till
 
En lista över certifierade säger ju typ -INGENTING.

Jag anser att KA har en viktig roll i byggprocessen, och att bara på måfå plocka någon ur en list känns ju lite sådär. Därför hade jag hoppats på att någon här kunde tipsa om någon speciell KA utifrån sina egna erfarenheter. Har hört om allt för många byggen där KA vart kass eller helt oengagerad.

Vänligen
//Thomas, Ljusterö.
 
Jag har haft 2 st KA och har byggt/bygger i Åkersberga. Tyvärr är jag en av dom som anser att mina KA suger.... Därför kan jag inte rekommendera någon.
 
Har fått fler bra vitsord från annat håll om Hans Blinck nu, verkar luta åt honom.

Tack för infon!
 
Om än lite sent så kan jag ändå rekommendera Torbjörn Angelryd i åkersberga, makalöst hjälpsam och trevlig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.