Hej!

Jag söker gamla fina fönster till eget bygge av friggebod nära Vaxholm, utanför Stockholm.
Gärna höjd max 85 cm. spröjsat eller ospröjsat.

Söker även två rustika ytterträdörrar.

Mejla gärna mått och bild eller beskrivning vid intresse.

Hälsningar
Calle
 
Beroende på vad du menar med fina fönster så kan jag ha endel. Dom är fin i modellen men annars i behov av omvårdnad. Det är inga karmar till dom heller. Har säkert 30-40st som jag skänker bort mot avhämtning

Edit
fast dom finns ju i dalarna så det blir kanske lite långt att åka för fönster
 
Hej Edit!

Åh, jag var ju uppe Orsa förra helgen. Dock låter det intressant men kanske även för ett kommande växthus/lusthusbygge. Tror du det skulle fungera? Hur stora är de och hur är de spröjsade?

Kanske värt en vända till :)

Varma hälsningar,

Carl
 
Jag skulle kunna ta några bilder och skicka så får du se hur dom ser ut och bedömma själv, jag har ingen aning om dom är bra för det. Jag vill minnas att dom är spröjsade.
Troligen blir det svårt att få några bilder i veckan då dom står i föråd utan belysning och det oftast är mörkt när jag kommer från jobbet. Men jag ska se vad jag kan göra annars kan jag i alla fall ordna lite bilder nästa helg.
 
Det vore jättekul om du ville ta lite bilder! Spännande! Inga problem om det blir till helgen.

Du kan antingen lägga upp dem här eller mejla dem till mig på info@carllindeborg.com

Ser fram mot det! Ha en fin vecka!

/Carl
 
Jag fixar det och räknar samtidigt efter hur många fönseter det är
 
Hej igen Edit!

Vi är fortfarande lite nyfikna på fönstren så jättespännande att se några bilder och få reda på antal och ungefärliga mått.

Ha en fin helg!

Hälsningar,

Calle
 
Hej
Sorry, jag glömde helt bort det förra helgen. Men imogon ska jag ordna det.

Jag trodde först du skojade men "Edit" var likställt med "redigerar" då jag kompletterade mitt första inlägg i efterhand, men jag förstår att det kan missuppfattas. Lite roligt i alla fall ;-)

/Petter
 
Här kommer lite bilder på fönstrena. Dom är 52*102cm. Det verkar finnas drygt 50st fönster som ser ut som bild 2 och 3, sedan finns det lite andra fönstersorter men då av varierande slag och inte så många som är lika.
 
  • bild_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild_3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Petter! (nu blev det rätt :))

Vad roligt att se fönstren. Tack för fotona! Jag tror absolut att de kan passa både till vår friggebod och till ett eventuellt växthusbygge. Det skulle kännas bra att bygga miljövänligt och återanvända material och jag tror det kan bli en spännande stil på det.

Om du fortfarande vill skänka bort är vi klart intresserade att ta en tur upp till Dalarna med ett släp lite längre fram. Vi ska bara fundera och rita lite först.

Det vore väldigt generöst! Ungefär var finns de?
 
Hej Calle
Ja du får gärna ta fönstrena. Dom står ivägen för mig så jag kommer köra dom på tippen annars. Det känns betydligt bättre om någon kan ha nytta av dom, dom ser riktigt fina ut tycker jag när jag kollade dom (självklart inte nyskick ;-) men träet och såg väldigt bra ut enligt min bedömning.
Vore somsagt tråkigt att behöva slänga så många fönster och jag tror helt klart dom fungerar bra till friggebod och växthus.

Jag skickar ett PM med adress och telefonnummer
 
Om itne alla går åt är jag mycket intresserad av dem.
Söker sådana låga fönster, även om jag i första hand söker med karm.

Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.