Jag söker en bra arkitekt som kan hjälpa oss att planera vår tomt där vi ska bygga vårt kommande nya hem. Arktekten ska kunna placera ut huset, garaget, planera hela tomten, väg osv.
 
maria_ostberg skrev:
Jag söker en bra arkitekt som kan hjälpa oss att planera vår tomt där vi ska bygga vårt kommande nya hem. Arktekten ska kunna placera ut huset, garaget, planera hela tomten, väg osv.
Jag har av egen erfarenhet fått den uppfattningen att de flesta arkitektbyråer i Norrland inte är speciellt intresserade av att engagera sig i villor.

Den uppfattningen stärks när man studerar derad hemsidor. Där får eventuella villaprojekt en mycket undanskymd tillvarao. Och när de mot förmodan presterar ett objekt så är det oftast svartmålat!

Försök att söka dig utanför närområdet så kanske du har bättre tur.
 
maria_ostberg skrev:
Jag söker en bra arkitekt som kan hjälpa oss att planera vår tomt där vi ska bygga vårt kommande nya hem. Arktekten ska kunna placera ut huset, garaget, planera hela tomten, väg osv.
Vi har fått mycket bra hjälp av Tommy Nilsson i Sundsvall, TN arkitekter AB. Visserligen gällde det en invändig ombyggnad och jag vet inte hur han ser på jobb som ditt, men vad kostar det att fråga...

Är inte helt säker på företagsnamnet, säg till om jag ska gräva fram ett nummer

mvh/ Jesper Hansén
 
Hejsan!

Vi har också tagit hjälp av Tommy Nilsson (TN arkitekter), i vårt fall i samband med utbyggnad. Vi är mycket nöjda med resultatet!

TN tog in våra önskemål samtidigt som han lyckades åstakomma en så prisvärd konstruktion som möjligt. Vi fick även tips utöver ritningarna kring övriga saker som borde åtgärdas på vårt hus för att ge ett mer "balanserat" uttryck. Som ex. bör vi öppna upp ett fönster till i vardagsrummet för ljusinsläpp, tilläggsisolera grunden eftersom själva huset är tilläggsisolerat och därför sticker ut för mycket över grunden. Som sagt, mycket bra tips!
 
ulricac skrev:
Vi fick även tips utöver ritningarna kring övriga saker som borde åtgärdas på vårt hus för att ge ett mer "balanserat" uttryck. Som ex. bör vi öppna upp ett fönster till i vardagsrummet för ljusinsläpp, tilläggsisolera grunden eftersom själva huset är tilläggsisolerat och därför sticker ut för mycket över grunden. Som sagt, mycket bra tips!
Detta är också min erfarenhet. Tommy kom med praktiska förslag runt sådant vi inte tänkt på och som gjorde lösningen/resultatet mycket bättre. Dessutom var hans hjälp med offertförfrågningar, avtalsskrivningnar och kontakt med entreprenörer ovärderlig.

/Jesper
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.