Goddagens!
Jag ska till att gipsa mitt garage, inklusive taket, och funderar lite på hur jag gör bäst.
Just nu är det takstolar med cc1200 och jag har två idéer om hur jag fäster gipset. Är någon bättre än den andra eller ska jag använda mig av båda? Eller ska jag göra på nåt helt annat vis?

1) Sätta reglar korsande takstolarna med cc30 eller 60.

2) Sätta reglar parallellt med takstolarna på cc60.

//JeRo
 
Alternativ 1 med cc 30.
Sätt glespanel 28x70 mm så blir det bra.
 
Redigerat:
precis som immobil säger så använder du cc30 istället för 60 eftersom gipsskivorna annars kan bukta neråt.

- M
 
Jag höjde upp innertaket mot yttertaket. Det är visserligen jobbigt att göra, men i efterhand känns det bra. Men du kanske redan har isolerat?

/Emil
 
begge skrev:
Jag höjde upp innertaket mot yttertaket. Det är visserligen jobbigt att göra, men i efterhand känns det bra. Men du kanske redan har isolerat?

/Emil
Menar du upp i snedtaket? Jag har inte isolerat och jag har varit väldigt inne på den linjen för att kunna använda takstolarna till att lägga upp grejer på men jag kan inte komma på något bra vis att fixa skarven mellan vägg och tak då.

//JeRo
 
Vad är det för problem med tak-vägg-skarven?

Bifogar en bild på förrådsdelen, nu är det ett innertak där, som funkar som upplag från garaget... /Emil
 
  • n588233300_1505601_5564.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.