Vi har börjat titta på tomter i västra Sthlm tänker en cirkel runt Järfälla, Spånga Hässelby, Bromma. Vad får man ge för en sådan tomt idag, den behöver inte vara så stor men ska tillåta ett hus med 130 kvm byggplatta och 1½ våning

// Eva
 
Kika på hemnet. Vi har betalt en hel del för vår tomt. Vi bygger i norra stockholmsområdet. Med tanke på vad jag sett att andra här på forumet har gett för sina tomter så kan jag säga att vårt pris nog var ganska högt men vi tyckte att det var värt det. Tomten kostar nog nästan lika mycket som huset, om inte mer.

Det vi gorde var att kika på tomter nu & då inom det området som vi gillade. Vi "ramlade" sen över tomten vi nu köpt. Tittar man på tex hemnet får man en liten vägvisning om vad tomterna ligger i området. Tänk på att det kan ligga stora kostnader i om det finns VA eller inte framdraget.

Lycka till!
 
Kolla också på www.booli.se - där kan ni se faktiska hus- och tomtpriser.
 
Hejsan

Jag har varit inne på booli, men saknar vissa tomter som legat ute på nätet som nu är borta. Kommer allt upp på Booli, eller finns det öppna listor att få tag på någonstans?
 
Redigerat:
detta är väl inget som är aktuellt för trådskaparen, men i "min" by Malexander, så har kommunen 8st tomter nån/några med chans att se sjön. för "bara" 219.875kr.
med vatten/avlopp el etc framdraget till tomtgräns. hemnet östergötland.

så när ni byggt färdigt era hus, så har ni fritidshuset här!? :);)
 
*suck* varför är jag född i sthlm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.