Hej har lite gips att sätta upp och tycker det är för dyrt med en i kvalitet och undra om en som typ ferm har funkar? hittade för 399 skulle den funka vore det kanon men dyrt om den är kass
 
Jag köpte en black and decker för 500 och använde den i typ 3 år till allt. Borra, skruvdragning, håltagning till dosor, blanda bruk. Det var inte optimalt på något sätt, och maskinen fick jobba duktigt eftersom den var lite klen, men höll gjorde den! Sladden till laddaren gick åt skogen, och det gick inte köpa ny separat så den gick i graven.

Denna går inte jämföra med min nya bosch, men den kostade också 1700, samtidigt som jag använder den på ett helt annat sätt. Jag skulle inte tveka på att köpa en billig om jag var i din belägenhet, den håller till det du ska ha den till (om jag nu fattat allt rätt att du ska sätta lite gips).
 
Bödde skrev:
Jag köpte en black and decker för 500 och använde den i typ 3 år till allt. Borra, skruvdragning, håltagning till dosor, blanda bruk. Det var inte optimalt på något sätt, och maskinen fick jobba duktigt eftersom den var lite klen, men höll gjorde den! Sladden till laddaren gick åt skogen, och det gick inte köpa ny separat så den gick i graven.

Denna går inte jämföra med min nya bosch, men den kostade också 1700, samtidigt som jag använder den på ett helt annat sätt. Jag skulle inte tveka på att köpa en billig om jag var i din belägenhet, den håller till det du ska ha den till (om jag nu fattat allt rätt att du ska sätta lite gips).
Njae, fast det var ju en gipsskruvdragare (högtvarvtal/ingen chuck/stoppar vid rätt djup) han var ute efter, det var väl en vanlig skruvdragare du hade köpt?

Har inget att säga angående billigs gipsskruvdragare i övrigt tyvärr, har ingen erfarenhet.
 
Daniel_N skrev:
Njae, fast det var ju en gipsskruvdragare (högtvarvtal/ingen chuck/stoppar vid rätt djup) han var ute efter, det var väl en vanlig skruvdragare du hade köpt?
Ups. Läste lite slarvigt... Då har inte jag heller så mycket att komma med :rolleyes:
 
Finns ett flertal trådar här på forumet som ratar billiga automatare. problem med att dom inte alltid drar in skruven ända in, problem med frammatningen osv, dock ingen egen erfarenhet av billiga automatare.

Skulle nog hellre satsat på en billig enpetare, inte lika snabb som en automatare men mindre delar som kan krångla på en enpetare.
 
Jag tycker man kan gipsa ganska mycket med vanlig batterimaskin. Om man ska stå på ett bygge och göra det dag ut ocv dag in är det en annan sak.
 
Trilla skrev:
Jag tycker man kan gipsa ganska mycket med vanlig batterimaskin.
Visst kan man det, men en billig enpetare kostar bara ett par hundralappar. Det tycker iaf jag att det är värt bara för att ha en extra maskin så man slipper byta mellan dos-borr och bits hela tiden.(eller om kompisen/frugan/ungen vill va med å skruva är ju en extra maskin bra att ha)

Sen att det dessutom går lite snabbare(rätt mycket snabbare faktiskt) och man får alltid rätt djup på skruven skadar ju inte direkt.

Edit:
Sen kan man ALDRIG få för många maskiner :D
 
Köpte en Senco 14 V skruvdragare för bandad skruv i USA förra året. Kostade ca 1 000 kr där då, troligen närmare 1 600 nu, men klart billigare än de dryga 4 000 den kostar här hemma.

Klart värt investeringen som man skall skruva mycket. Kör både gips och spånskivor, och det går avsevärt mycket snabbare än med en vanlig skruvdragare.
 
men jag klarar inte av att ha en sak som inte är 100% så då måste jag köpa en senco och då tycker jag att jag hellre skruvar med min borrskruvdragare. Men sån är jag, det finns kanske människor som kan ha halvdåliga kinesiska ripoffs i hyllan.....


muruc skrev:
Visst kan man det, men en billig enpetare kostar bara ett par hundralappar. Det tycker iaf jag att det är värt bara för att ha en extra maskin så man slipper byta mellan dos-borr och bits hela tiden.(eller om kompisen/frugan/ungen vill va med å skruva är ju en extra maskin bra att ha)

Sen att det dessutom går lite snabbare(rätt mycket snabbare faktiskt) och man får alltid rätt djup på skruven skadar ju inte direkt.

Edit:
Sen kan man ALDRIG få för många maskiner :D
 
Trilla skrev:
men jag klarar inte av att ha en sak som inte är 100% så då måste jag köpa en senco och då tycker jag att jag hellre skruvar med min borrskruvdragare. Men sån är jag, det finns kanske människor som kan ha halvdåliga kinesiska ripoffs i hyllan.....
Sen att en 199kr's "halvdålig kinesisk ripoff"-enpetare är snabbare/bättre/enklare att skruva gips med än den bästa borrskruvdragaren spelar förstås ingen roll? :rolleyes:

Och nej, jag är inte en "sån människa", har själv en Makita 6842 som jag är grymt nöjd med, men eftersom TS frågade efter en billig gipsskruvdragare så känns det lite onödigt att rekomendera en Senco, Makita, Hilti eller annan proffsmaskin. Det var inte det han var på jakt efter.
 
  • Gilla
Grem
  • Laddar…
Köpte en på Jula förra sommaren.
Funkade riktigt kasst, Blev att köra med skruvdragare iallafall.
Kanske bara var jag som inte förstod hur man skulle ställa in den.
 
Jag köpte en billig skruvautomat på COOP och den var totalt värdelös, inte ens en skruv på 10 fungerade som det var tänkt....jag blev bara förbannad på skiten, lämnade tillbaks den och hyrde en riktig istället (som också var kass/trasig iofs men det är ju en annan sak :) )
 
muruc skrev:
Sen att en 199kr's "halvdålig kinesisk ripoff"-enpetare är snabbare/bättre/enklare att skruva gips med än den bästa borrskruvdragaren spelar förstås ingen roll? :rolleyes:
.
Näe så är det faktiskt, känns som slöseri på jordens ändliga resurser att köpa skräp.
 
Stämmer helt att det är en gips skruv dragare ja är ute efter. vill inte ha en aotomat utan en en petare en sån så man får in skruven lagom lågnt utan att behöva sakta in i slutet utan bara skuva på. Man tycker ju att det borde funka det är väll inte så många delar som kan krabba tycker jag. den jag hittade var en Ferm vet inte hur det märket är nån som vet? tror ni att den skulle funka?
 
Ferm är ju ett av de billigare märkena som brukar funka lite si å så, men som du säger så är där inte sådär jättemycket som kan strula med en enpetare så den borde klara jobbet.

Annars finns där en bitshållare som man använder till en vanlig skruvdragare som funkar likadant som en enpetare, dvs frikopplar bitset när rätt djup är nått. Har för mig att den kostar ett par hundralappar, vet dock inte vad den heter, nån som har en ide vilken jag pratar om? Alltså inte en vanlig bitsållare med djupstopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.