Vi har ritat ett hus med experthjälp och planerar att ta in anbud från tillverkare av väggblock och takstolar. Huset är en enplanare med ryggåstak och loft (ca 150 + 20 m2). Vi är alltså inte intresserade av någon av de etablerade prefab-hustillverkarna (ex. LB-hus, Myresjö, Trivselhus, etc) utan söker ett mindre företag som utför vad vi söker. Graden av prefab är beroende av priset. Resning av stomme tar vi hand om själva. Tomten som ska bebyggas ligger 7-8 mil norr om Stockholm. Någon som kan tipsa oss?

Tack på förhand!

Niclas
 
Hejsan!

Vi kom att välja Allmogehus för de levererar precis vad och hur mycket kunden vill ha.
Det är ett mindre företag i Uddevalla, men de levererar över hela landet.

Vi själva bygger i Stockholm.

Lycka till!

// Snäckan

www.allmogehus.se
 
Vi bygger med mälarvillan, de levererar precis det du söker. Mao väggblock och takstolar. De kan också leverera en komplett materialsats om så önskas.
 
Tack för tipsen! :)
 
Grimstorps byggkomponenter...
 
jag vet inte om villa varm säljer sina väggar separat
de är sveriges troligen tjockaste standardväggar - de har en mönsterskyddad regel utan köldbrygga och 34 cm isolering i en 40 cm vägg.
 
L
Annahus - Tunastugan utanför Alunda !
L
 
nigus skrev:
Vi har ritat ett hus med experthjälp och planerar att ta in anbud från tillverkare av väggblock och takstolar. Huset är en enplanare med ryggåstak och loft (ca 150 + 20 m2). Vi är alltså inte intresserade av någon av de etablerade prefab-hustillverkarna (ex. LB-hus, Myresjö, Trivselhus, etc) utan söker ett mindre företag som utför vad vi söker. Graden av prefab är beroende av priset. Resning av stomme tar vi hand om själva. Tomten som ska bebyggas ligger 7-8 mil norr om Stockholm. Någon som kan tipsa oss?

Tack på förhand!

Niclas
Om du bara är intresserad av takstolar + väggmoduler+bjälklag/golv så tror jag att Lundqvist trävaru kanske kan passa ?!

Dom säljer just det konceptet - du köper väg och tak "per löpmeter" - så levererar dom moduler.

http://www.lundqvisttravaru.se/

Jag har precis beställt mitt hus från caboden annars (www.caboden.se), dom bygger iof mindre stugor i byggsaster, men du kan säker kolla med dom om dom säljer vägg modulerna separat också. Takstolar har dom dock inte större än 5.1 m , så då får du vända dig till takstolsfabriken om du vill ha större...

/K
 
Vi har byggt med svenska modulhus och är mycket nöjda, det har varit ytterst få problem under resans gång och de problem som varit har fixat på en gång utan diskussion.

Svenska Modulhus leverararade ett stomrest hus till oss, väggblock, takstolar + att de la råsponttak med papp, sen levererade de takpannor, gips, innertak innerdörrar, ventillationsmaterial, lister... Men vill man köpa det på annat håll går det säkert bra
 
Vi har köpt våran stomme av Svenskamodulhus till ett attraktivt pris.
Vi ritade själva och skickade ritningarna till 8st olika tillverkare.
De som gjorde att det föll på S.modulhus var att de var väldigt flexibla och kunde bygga stommen precis som vi ville ha den och till rätt pris.
Vi kunde även välja vad vi ville att de skulle skicka med i leveransen och då fick vi dra av eller lägga till de riktiga priserna.

Vi beställde nästan bara husstommen av dem och ordnade med resten själva det tar en del tid men man får precis som man vill ha det då.

Leveranserna och monteringen har fungerat väldigt bra och det var mycket duktiga Svenska snickare som satte ihop stommen.


Så jag kan varmt rekommendera att ni tar en titt på Svenskamodulhus.


Hälsningar Niclas Bäckström
 
Hej


Kul att det går bra, skall själv bygga med block.

Lite nyfiken på vilket pris ni fick och vad som ingick?

Vi har tittat på ett hus på 225 KVM i två plan( 1,5 planare)

Jag skall prova att skicka en offert till din grabbar.


//Danne
 
Testa www.dalahus.se. Kanonkillar att ha och göra med och levererar precis vad du vill ha till mycket bra pris. Dom gör väggblock efter hur du vill ha det
 
Hej!

Jag tror det var länge sedan detta diskuterades i en aktuell tråd - är det någon som har några erfarenheter kring garage i byggsatser från senaste året?

Jag har tagit in offerter från:
Björkliden
Lövångers
Lundqvist Trävaru
Carporten (lövsirke)
Mellby

Billigast verkar Lunqvist vara men snabbast och bäst service ger Lövångers som också landar som nr 2 prismässigt. Dyrast är Mellby och Björkliden (jag har beaktat att deras priser innehåller rubbet vilket inte t.ex. Lövångers gör.

Vad har ni som byggt med dessa för erfarenheter och vad var anledningen till era val?
 
Oj, detta borde ha hamnat under tråden Småhus, garage, friggebod, m m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.