Hej!
Håller som bäst på med byggstarten av mitt hus och projekterar som bäst medans schaktningsarbetet påbörjats på tomten...

Jag ska bygga lösvirke i egen regi och börjar bli milt sagt förvirrad av alla möjligheter och alla val som ska göras..... att skärskåda varje detalj i bygget, sätta det i förhållande till resten av kåken skapar bara nya frågeställningar hela tiden:eek:

Nu är det tid att bestämma vilka fönster jag ska ha..... Jag kommer att ha stora fönsterpartier i huset och den totala glasade ytan tillsammans med helglasade altandörrar blir 70m2.

Som om inte det var illa nog kommer de största partierna att vara på gavlarna i en huskropp med pulpettak och 10graders taklutning.

Jag tvingas sålunda specialbeställa fönsterna till huset.

Eftersom jag ska ha 70 m2 fönster som helst också ska vara snygga är det dock två minst sagt viktiga kriterier som samtidigt bör uppfyllas.

Lågt Uvärde & Lågt Pris.

Självklart sneglar jag åt PVC fönster. och helst med säkekerhetsglas.

Men vilka är bäst??? innan jag började kolla runt så trodde jag att det fanns Pvc fönster, trä eller alu.
Självklart skulle det visa sig att även bland PVC finns som det verkar karmar, glas & U.värde osv osv i oändliga varianter.

Jag är jättetacksam om ni som redan gjort hästjobbet med att skärskåda denna bransch vill dela med er av vad ni kommit fram till!!!!

Vad bör jag välja och vad bör jag deffinitivt undvika?

Tror ni att det är möjligt och ska man våga beställa 70m2 meter fönster & dörrar från ex Polen och våga tro att det blir rätt glas, karm färg spröjs Osv. eller ber man bara om problem?

Finns det några svenska tillverkare eller distributörer som nöjer sig med skäligt påslag mot inköpspriset i ex. Polen / Tykland

Tackar på förhand
 
du vill kanske ha alminiumprofiler till altan, varför inte även i fönstren... bra hållbarhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.