Hej Sabina,
Vi köper direkt från Ballingslöv, vår hustillverkare hade Vedum, men där hittade vi ingenting som inte var i trä som vi gillade. Och som från första början hade jag "fastnat" på Meny med Herrgårds tillbehör, blev det så.
Priserna kan jag inte ange, därför att vi fick lite speciella priser genom en kompis.
Jag gillade väldigt mycket kåpan men den kan vi inte ha därför att vår spis är 1 meter bredd och kupan är gjord för spisar med 60cm. Den kupan görs bara i 140cm.
Vi valde takanslutning 20cm hög för att nå 2,60 takhöjd.
Några av dom öppna hyllor och några av dom 6cm skåpavslutningar. Dom vackra glas dörrar till hörnskåperna (finns i väggskåp storlek) och till väggskåp i matrummet. Dessa är väldigt dyra, tror att dom går på 6000kr st.
Alla tillbehör görs i Norge ;)
 
Tack för svaret!
Det låter jätte fint! :D
Vi kommer att ta takanslutningen, frisidorna, någon öppen hylla. Byta bänkskiva( bara laminat ingår) Sedan får vi se vad kassan räcker till.
Allt i vaniljgult. Längtar.... Ska nu bestämma kakel och tapeter till resten av köket, svårt. Men det är ju klart lättare nu när man vet hur köket blir på ett ungefär.

SABINA
 
Vi ska också ha frisidorna, glömde dom.
Jag vet inte var du bor/bygger. Jag hittade en jätte billig affär här i Stockholm

Vår bänkskiva som är 7 m lång kommer att kosta ca 25000kr i granit. Några delar kommer vi att ha i trä (valnöt)

Jag längtar också... det får jag göra några månader till :-/ vi kan inte börja med grunden p g a kyllan >:(
 
Vi ska bygga i stockholm /Huddinge. Vad är det för butik? Har de bara granit? Vi vill ha en mörk träskiva. (ev, valnöt.)
Var i Stockholm bygger ni? /SABINA
 
Vi bygger i Järfälla.

Sten Giganten har som namnet säger bara marmor och granit. Finns bakom Ikea Barkaby ;)

Valnöt har dom inte på alla ställen, vi köper den från Ballingslöv. ;D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.