Någon annan lapp ;) - eller såklart vem som helst som kan tipsa om vars jag kan köpa kutterspån? Skralt med varor här uppe! Tar tacksamt emot tips, tittat runt som lördagsnöja på nätet - -många träffar på söta hamstrar när jag söker på strö och såg/kutterspån - annars ingen framgång. Behöver lite mer spån än en hamstersäck* får jag väl tillägga..
 
Har du letat på hyvlerier?
Eller trävaruhandlare som själv sågar och hyvlar. ;-\
 
läste nyss en tråd där hon hade köpt det på lantmännen/granngården..
 
Tack för snabba svar! Letade på hyvlerier (inte som tidigare på såg) och tadaa - bara 30 mil bort - rena kapet för mig! Får hoppas på lite tur då jag nyss läst att det verkar vara brist på den fronten - spåne' alltså!

Granngården har jag hört med men de informerade att de hade tyvärr inga större volymer att sälja.

Blir det bottennapp kanske man vågar ringa stallet och fråga..


Tack igen för svaren! O Go' afton på er.. :)
 
Är du lulebo så kanske Svartlå såg och Hyvleri kan vara värt ett försök. Jag köpte två lastbilslass till mitt garage där. Bara sju mil typ. Fast du riskerar att vilja köpa hus där, vackert och nära älven! :)
 
Redigerat:
Svartlå ligger ju nere i tropiken..:D

AnteB ; Tack för tipset , allt är värt att undersöka.Om int' annat är det ett semestertips. ;)


(Granngårdsgubbarna rynkade lite på näsan när de hörde mängden jag behövde så.. vi får se hur det går på den fronten) Inte alltid en välsignelse att bo i norr, ont om "råvaror" och hantverkare..
 
SSAB skrev:
Svartlå ligger ju nere i tropiken..:D

AnteB ; Tack för tipset , allt är värt att undersöka.Om int' annat är det ett semestertips. ;)


(Granngårdsgubbarna rynkade lite på näsan när de hörde mängden jag behövde så.. vi får se hur det går på den fronten) Inte alltid en välsignelse att bo i norr, ont om "råvaror" och hantverkare..
Ja, det är inte gott om utbud här uppe. Men då får man fundera en gång extra också. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.