Jag ska byta fönster och håller på att sammanställa ett underlag till bygghandlarna att offerera på. Fönstret i vardagsrummet är 20X13, Elit har inte denna dimansion som standard, ska man ta 2 styck 10X13 istället, eller finns det bättre sätt att lösa detta på?
 
EFK , AFK ,ASK och AXK kan du få 20-13. vill du ha öppningsbart sidohängda finns det 2-luft max bredd 20 max höjd 18. 3-luft max bredd 26 max höjd 18. H fönster (glidhängda ) borde isåfall också gå i samma mått som sidohängda.
 
Det är AFH det handlar om. Kanske blir snyggt att köra ett AFH 7-13 och ett 13-13 fast, nackdelen är väl att man måste tvätta från utsidan i så fall.
 
sätta ett fast och ett öppnigsbart intill varann blir inte så snyggt eftersom det blir olika stor glasyta på dom

2 st 10 x 13 skulle jag tagit

skall ni bara köpa fönster eller ett komplett byte
 
jag menar alltså antigen 2 eller 3 öppningsbara bågar i samma karm. blir mindre trä emellan glasen. fast det kan ju ta lite i leverans tid .10-13 enluft finns säkert som lagervara om det är bråttom.
 
Det är inte så bråttom, men jag inbillar mig att pris för special 2 luft 20/13 >> pris för 2 st 10/13, plus att jag förmodligen inte klarar av att hantera det utan lyftkran :)
Å andra sidan så är ju AFH är ju aluminiumklädda på utsidan. Man behöver ju ett foder i skarven om jag väljer 2 10/13 men det kanske går att hitta en aluminiumprofil nånstanns.
 
man får gå till plåtis o be han fixa remsor av slätplåt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.