Hej! Är inne på att köpa en tvättställsblandare från Horus, har fått tips om att handla på nätet för billigare pris än tex badex eller Nacka BV. Vet någon ngn bra sida att handla dessa blandare ifrån?! Tack på förhand! MVH Anna
 
ingen?
 
Vi köpte blandare (tapwell) från Badshop.se, var ca 1500 billigare än många andra ställen. vet inte hom dom har horus, men frågar man så brukar dom kunna fixa fram det mesta till bättre priser än handeln. Har handlat 2 ggr av dom och det har gått bra båda gångerna.
 
det skulle förvåna mig om de säljer via nätbutiker men vem vet.
Oavsett så säljer inte badex till privatpersoner utan de agerar som grossist dock med 'showroom', och du beställer från nacka eller andra- det finns ju numera många återförsäljare av horus. en bra jämförelse kan vara http://www.czechandspeake.com/
som även täcker in alternativen sekelskifte och 30-tal.
 
kan rekomendera att gå in på tapwells hemsida o titta på modellerna där o sen kolla priset på badshop, dom har inga bilder av någon anledning på tapwells grejer på badshop. vi valde en tapwell för den hade enhandsgrepp, lite bekvämare än två kranar även om det är fint med.
 
ok tack, det är ju mer praktiskt med engrepp får jag hålla med om. De flesta står att dock att det är med Dragstång o detta vill vi inte ha. Går det att beställa utan tro?
 
menar du lyftventilen?
Kanske går o ta en köksblandare till badrummet?
 
Vet inte riktigt vad jag menar, det är mannen som sagt att vi inte kan ha dragstångsventil till vårt tvättställ. Dock kan jag inte hitta många som inte har det, denna var fin men det står att den har dragstångs-/bottenventil.

http://www.badshop.se/Shop/Index.php?sArtId=21155000
 
jo precis, reglaget till ventilen som brukar sitta i tvättställen där man stänger/öppnar avloppet.
antingen kan man ju köpa en med dragstång och strunta i o koppla in den funktionen, eller så köper man t.ex en blandare till ett kök eller nått annat där dragstången inte finns
 
Kolla på t.ex. HomeDepot i USA, det finns mångs sorter som liknar Horus
(Disclaimer: har inte kollat de sista 2 åren dock) Vi köpte en AmericanStandard och det märket säljs över hela världen.

tum är tum på båda sidor av atlanten, de skickar dock inte direkt till Sverige från sin webshop men det går ju alltid att lösa ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.