Fasen...hittar ingen smart lösning på mitt problem...Kanske nån här kan hjälpa?!?

Vi har spegelpanel i ett rum som vi har för avsikt att använda som bibliotek. Vi har vanliga billy-bokhyllor och då uppstår ett litet dilemma: Om man ställer bokhyllorna mot vägen blir det ett ordentligt glapp mellan väggen och bokhyllerna från panelens bröstlist och uppåt. Är det ngn som har en lösning på detta?
 
om det går så kan du ju jacka ur bokhyllan från bröstlisten och uppåt och går inte det kan du ju slå på en list från bröstlisten och neråt som täcker springan... jag är inte hundra på att jag förstått ditt problem rätt...
lycka till...
 
Springan är från spegelpanelen (och dess bröstlist) och uppåt. Spegelbanelen ligger ju ca 3cm från väggen. Den börjar vid golvet och går ca 1m upp på väggen.
 
Kan ni möblera på något sätt så att bokhyllorna står rygg mot rygg i rummet istället för mot den väggen? Jag tycker att det är synd att gömma en så fin vägg bakom Billy-bokhyllor nämligen.

Är det panel på alla väggar i rummet? Kan ni bygga inbyggda bokhyllor runt fönstren på fönsterväggen? Skaffa bokhyllor som hänger på väggen ovanför panelen?
 
Ja, vi har panel runt hela rummet. Runt fönsterna var ett intressant förslag. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.