Av olika anledningar har jag kommit fram till ett behov av en 12 mm fräs men jag kan inte lägga många tusen på det.
Jag har läst och tagit till mig de tidigare trådarna i ämnet fräsar och sett spridda anmärkningar, både pos. och neg. om denna cotech 2100w .

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=38882142

Den verkar plastig men stabilare än liknande lågprismaskiner. Är det någon som äger en sådan och kan ge feedback på hur den är?

Helst skulle jag vilja ta med en brädstump och prova i butik men risken är väl överhängande att man blir portad så det vore nog bättre om jag fick del av någon annans erfarenheter...
 
Jag köpte en sådan för ett tag sedan för fast montering i ett fräsbord. Den är definitivt lite plastig, och höjdjusteringen är inte lika enkel som jag trodde innan jag köpte den. Jag har inte hunnit köra den så värst mycket än, men jag är nöjd med det jag har testat. Med tanke på priset, så tycker jag att man får rätt så mycket fräs för pengarna. (Jag tror inte att det är så lätt att få tag i någon annan fräs som klarar 12mm spännhylsor för under 3000:) Som en bonus finns det nu också 1/2" spännhylsor att köpa som tillbehör, vilket gör att man kan beställa frässtål från USA och England till vettiga priser!
 
Kan bara hålla med om att den är prisvärd, visst den är inte perfekt men den gör jobbet. Är nöjd med mitt exemplar iaf.
Tror att det finns någon gammal tråd om den också där man kom fram till att den är helt ok för sitt pris.
 
Då blir det nog ännu en tur till CO ganska snart... :p
 
co har ju en ganska generös bytespolitik så om du inte skulle vara nöjd efter dom första provkörningarna så går det antagligen att packa ner den och returnera den,
 
Jo, jag är övertygad. Fast den bör nog inte vara full med spån om man skall returnera...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.