Finns det fler eller är jag ensam på detta forum:eek:
Att ha ett omodernt torp och viljan att låta det förbli så menar jag.
Även om det handlar om fritidsboende så verkar många ha svårt att klara sig utan ett "modernt" kök, ett badrum etc etc som ska "anpassas" för att smälta in.
Det hade varit kul att se andras projekt och ideer.
 
Neeej, du är inte ensam! Jag går och fantiserar om ett hus utan el och varmvatten. Jag har ju övat lite här och innan dess i sommarstugan, med el men utan varmvatten , toa och dusch. Med barn dessutom,,,,:) I ett sommarhus har man ju friheten att ha det så, dessutom är det mindre att sköta och bekymra sig om. Vilsamt för somliga men en del kan nog inte se det som avkoppling, därav behovet av fixat kök mm.
 
Finns det något vilsammare än att "duscha" på berghällen med en spann vatten och 7000 myggor som sitter fast :D
 
För vår del kommer vi nog att hålla oss till bastu och utedusch kopplat till trädgårdsslangen... (med pump i älven). :) Har du läst om Pernilla Lindströms projekt? Finns på http://www.hallahus.se ("Följ en restaurering") och hennes blogg lyckohem.blogspot.com. De har i allra högsta grad antikvariska ambitioner och de kommer inte att dra in vatten av den anledningen.
 
Jepp där är jag och kikar. Hålla hus är för övrigt väldigt bra
 
Ååh. Den har jag missat, fin sida. Kul.:)
 
har just skaffa en skogshuggar koja ute i skogen vid en sjö närmsta granne 1mil!!! ska bli skönt å slippa alla bekvämligheter på helgerna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.