Jag har ett rätt bra kamerastativ som dessutom blir skapligt högt, men i adapterplattan är inte skruven tillräckligt lång för att det ska gå att skruva fast min B&D krysslaser. Går det att hitta någon typ av ”förlängnings”-bit tror ni? Typ inv ¼ till utv. ¼?
 
Mikael_L skrev:
Ahhhahhh, hmmm... Ja nu börjar jag vackla.
Ja undra om inte du har helt rätt. Att det är 1/4" och inte M6, som är det vanliga.

edit:
Nu har jag kollat! Visst är det 1/4" som är den vanliga kameragängan, och desutom den som sitter på Bosch, Skil och min Stanley laser. Troligen på B&D med då.
En M6 skruv kan gå att skruva fast i en 1/4" mutter även om man inte kan få det att bita riktigt, kan vara det som har lurat dig, de ser ju dessutom snarlika ut om man inte har den andra att jämföra med...

Att göra tvärt om går dock ICKE!


serdt: Tveksam till om det finns, känns svårt att få det stadigt *om* det skulle finnas..
 
Mikael_L
CCPusher skrev:
En M6 skruv kan gå att skruva fast i en 1/4" mutter även om man inte kan få det att bita riktigt, kan vara det som har lurat dig,
Nej, nej. Det var bara en liten krasch på hårddisken min, lite alzheimer light, typ.
 
serdt skrev:
Jag har ett rätt bra kamerastativ som dessutom blir skapligt högt, men i adapterplattan är inte skruven tillräckligt lång för att det ska gå att skruva fast min B&D krysslaser. Går det att hitta någon typ av ”förlängnings”-bit tror ni? Typ inv ¼ till utv. ¼?
En hög mutter för förbindning, en låg för låsning och en avsnoppad skruv som förlängare.
 
Nimajneb skrev:
En hög mutter för förbindning, en låg för låsning och en avsnoppad skruv som förlängare.
Låter självklart, klyftigt av mig att inte tänka på det. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.