Se bifogad bild, det har lixom "rest" sig vid väldigt många skarvar?

Är det kvaliteten på golvet är har det gjorts något fel vid inläggningen?

/L
 
  • upload.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
laminatgolv?? då är det fukt i skarvarna..
 
Ja det är laminat.

Går det att göra nått åt, varifrån kommer fukten? för än så länge så ser golvet i sovrummet INTE ut sådär, men i vardagsrummet som vi inte ännu inrett (dvs inte ens är i) ser det ut sådär nästan överallt.

/L
 
Redigerat:
Många gör felet att svabba på med alldeles för mycket vatten när man torkar golven,
Kan det vara så i detta fall ?
Är det förresten ett helt nytt golv, så känns det som det är läge att utnyttja garantin...
 
Problemet är inte att många svabbar för mycket utan att golven är crap. De borde försegla skarven uppåt bättre helt enkelt. Ett golv ska väl åtminstone tåla att man sölar vatten på det, särskilt när det snarare är "fukt" som i fallet svabbning.

Man kunde ju limma mer PU lim då borde det hela förseglas :D

Har själv laminat som rest och tyvärr är enda boten att byta hela rasket, tyvärr var det om jag inte missminner mig limmat hos mig och då måste man byta hela golvet.

Ofta har golvet också blekts så att byta "rutor" är inte möjligt om man inte vill att det ska synas.
 
Troligast är det som sagts ovan, fukt, men kan det inte vara att golvet inte är lagt "flytande", man ska väl ha ett avstånd mellan golvet och vägg för om nått rör sig så kan det väl bli sådär?

Bara en tanke.
 
Mäster skrev:
Många gör felet att svabba på med alldeles för mycket vatten när man torkar golven,
Kan det vara så i detta fall ?
Är det förresten ett helt nytt golv, så känns det som det är läge att utnyttja garantin...
Det är väldigt sparsamt med vatten vid torkning, och golvet är dryga månaden gammalt!

/L
 
Axelzons skrev:
Troligast är det som sagts ovan, fukt, men kan det inte vara att golvet inte är lagt "flytande", man ska väl ha ett avstånd mellan golvet och vägg för om nått rör sig så kan det väl bli sådär?

Bara en tanke.
Vad jag vet så är det ca 1cm mellan golv och vägg.

/L
 
Mäster skrev:
Är det förresten ett helt nytt golv, så känns det som det är läge att utnyttja garantin...
Går det överhuvudtaget om linjen här med fukt stämmer, då lär dom väl bara slå ifrån sig och säga att jag svabbat med vatten och rotborste?

/L
 
Loner skrev:
Vad jag vet så är det ca 1cm mellan golv och vägg.

/L
Ja det ska ju vara fullt tillräckligt tycker jag... jag la laminat i hall och kök, barnen smetar ner hallen med snö dagligen, som smälter innan man hinner ta bort det, jag har ännu inte märkt något i skarvarna.. så det kanske är fel på materialet i ditt eller så är inte golvet "ihopknackat" ordentligt så att skarvarna är mer öppna..
 
Ett golv ska väl tåla att man sölar lite vatten eller tex kaffe, te osv.

Tål det inte denna uppenbara behandlig tror jag snarare det hör hemma i en glasmonter än på ett golv. Jag tassar då inte med filttofflor inne jämnt och hur ska man få rent om man inte får torka golvet? Swiffer eller?

Är det en månad gammalt så reklamera, golvet lär ju knappast bli vackrare med tiden.

Det som det KAN vara är att det är fellagt så att man slagit på kanten och därmed skadat denna (och kanske fått golvet att dela sig på samma gång. Men detta vet ju den som lagt golvet bäst.
 
Loner skrev:
Går det överhuvudtaget om linjen här med fukt stämmer, då lär dom väl bara slå ifrån sig och säga att jag svabbat med vatten och rotborste?

/L
Nej, om rummet t.o.m stått oanvänt, och du säger att du inte dränkt golvet, så får dom väl ta dig på ditt ord.
 
Skall jag ta med mig bilden och knalla in till återförsäljaren och bara säga "så här kan det väl ändå inte skall se ut"?

Golvet kom i december, vi flyttade sen in 1:a februari.

/L
 
Ja, det ska väl vara tillräckligt, alternativet för dem är ju att skicka ut någon som inspekterar på plats,
Som någon nämnde , så ska man inte slå ihop dem för hårt heller, vilket du naturligtvis inte gjort.....
Inte för att jag tror det är orsaken, men det är ett argument man kan vara beredd på.
Ibland är det så enkelt som att de sålt ett dåligt parti bara..
 
vad är det för fabrikat på golvet. alloc och pergo skall ju tålas att tvätta med fuktig trasa.
jag hade ett parador från bauhaus och där var skarvarna kassa. innan det var färdiglagt så kontaktade jag affären och dom konstaterade att det var fabrikationsfel..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.