Hej

Jag har haft hantverkare hemma som har isolerat och inrett min vind.
När jag går igenom fakturor och kvitton så hittar jag inget material som verkar gå att använda till att bygga en luftspalt.
Det lilla jag kan komma åt och kika så ser jag inte heller att det finns någon luftspalt utan det ser ut som om isoleringen ligger direkt emot den svarta gummi (vet inte riktigt vad det är för material eller varför) ytan som är spikad under råsponten.
Är detta ett ok sätt att göra det på?
Om det inte är det vad gör jag åt saken då?
Vill gärna ha lite mer "feedback" och kunskap innan jag pratar med snickaren om detta.

Tacksam för lite hjälp
 
Hej, om du har något under råsponten så kan detta vara ett material så att det ska bli luftspallt, utifrån sett i ordningen.
1: pannor.
2: läkt.
3: Papp.
4: råspont
5: Luftspallt/utrymme.
6 Skivmaterial som du ser
7:isolering

Men detta är ett antagande då jag ej vet viket tillvägagångsätt er hantverkare haft, men det kan vara så.

kontakta honom och be honom "redovisa" hur han gått tillväga, luftspalter e viktiga saker.
 
Redigerat:
Säg nu att han fuskat och inte gjort någon luftspalt. Vad gör man då?
Antar att det räknas som att det inte är fackmässigt utfört och han måste göra om det. Eller?
 
Ja, alternativt att du vänder dig till en annan firma och den tidigare "snickaren" får stå för notan, har du skrivna avtal och kan bevisa att han gjort fel så ska det väl inte vara några problem.

Du ska nog ta ut en annan firma för att bedöma arbetet innan du tar det upp det med snickaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.