midsjö skrev:
Vilken bank har du Welph ?
Han har Swedbank, står i hans tidigare inlägg.

Det är sjukt att det kan gå till så här... då var den justeringen jag fick automatisk, men det måste vara så att räntan är ökad med 1% på min som en marginal "säljaren" (piraten) tog.

Jag kommer ge dom på nöten om de inte ger mig en EXTREMT bra bolånsränta istället.
 
Visst är det märkligt att samma bank (Swedbank) ger 1,74 % men vi får 2,55% jag håller en maildialog med Swedbank i Kalmar och har informerat han att vi ska han en lägre kreditivränta från Mars. Får väl se vad han svarar .....Jag tänker inte ge mej .
 
Roliga är ju också att vi knappt har bönat och bett(krävt) om att de ska sänka räntan heller :)

Enda var att vi var väl förbredda innan vi gick in på banken för ett år sedan, ett kalkyl blad ifrån Excel i A3 format verkar göra susen!! :D
 
skriver lite för att ha tråden igång....
 
Welph: Har du någon kontraktsränta eller fick du bort den också?

Själv har jag fått två riktiga skambud på byggkreditiv, ett på 3.95% + kontraktsränta (15kkr) från Handelsbanken, sedan ett på 3.95% utan kontraktsränta från Swedbank. Handläggaren på Swedbank försökte först med 4.5% på mötet, sedan kom budet om 3.95% utan att jag hade nämnt budet från Handelsbanken...

Gäller lånelöfte på 3m plus egen insats på ca 900kkr.
 
Jag har inga som helst extra avgifter. Lånet ligger på drygt 2.3miljoner nu.
 
Pratade med Nordea om byggkretiv, den dagens ränta var 2.8%
För oss gällde det 2.650.000kr

Skall kolla runt var man skall lägga lånen, har lånelöfte ifrån SEB, Swebank och Nordea just nu.
Här finns det kanske pengar att tjäna.
 
Usel förhandlare, lösvirke, kör på banklån istället för kreditiv då det bara stressar mig :) Ligger på 3.05 i Swedbank såhär i dagarna.
 
fick ingen sänkning i Mars 2,55% är det som gäller för oss. jag har via mail påpekat att det finns kunder i just Swedbank som har 1,74% i kreditivränta men han svarar inte ens på det. det känns som jag får ringa till han och få ett svar varför just vi ska behöva betala den räntan jämfört med andra som ligger lägre än oss.
 
Är detta den helrörliga räntan? Såg att Stibor tomorrow/next gick ner några snäpp för ett par veckor sen.
 
Ny ränta för oss hamnade på 3,45%.
 
Zimba : Menar du byggkredräntan? Vilken bank har ni?

ser andra som har Swedbank som ger 1,74% undrar hur man ska göra för att komma så lågt...
 
Fick ett första bud från SEB idag på 3.25%. Det får bli en runda till till övriga banker.
 
Nu kom Nordea med ett första bud på 2%. Inga avgifter.
 
johab skrev:
Nu kom Nordea med ett första bud på 2%. Inga avgifter.
När vi tecknade byggkreditiv hos Nordea våren 2008 så var det deras rörliga ränta minus 30 punkter. Så 2% utan prut verkar ju stämma. Fast nu kanske det är 3 månaders officiella ränta minus 30 punkter. Sedan följer iofs inte kreditivet den officiella bolåneräntan utan följer ändringarna som görs på in- och utlåningsräntorna. (tror jag det är)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.