Men kan det verkligen vara så enkelt? SÅ har jag också funderat men undra om det är hela sammingen, Det skiljer ju ofta 10 000 mellan Hafa och Westerbergs - Riskerar man inte ganska mycket som varumärke genom att bara tar mer betalt för att upprätthålla imagen, och sedan själv sälja samma grej mycket billigare i annat namn?
 
Ställde denna fråga till Westerbergs kundtjäsnt igår:

Hej
Hur skiljer sig badkaren från Westerbergs och Hafa? Skillnad i kvalitet? Tillverkas badkaren i Sverige?
Skulle gärna få lite mer information som kan hjälpa mig i mitt beslut.
Tack på förhand!

Fick detta svar:
Två varumärken som båda tillverkas på samma fabrik i Skene, Sverige

Med vänlig hälsning/Best regards

Kundservice center
Hafa Bathroom Group AB
Box 525, Svarvaregatan 5, SE-301 80 Halmstad, Sweden
Tel Hafa +46 (0)35 15 44 75, Tel Westerbergs +46 (0)35 15 45 50
www.hafabg.com
 
Jag vill ösa beröm över Hafa. Två gånger har jag varit i kontakt med dom, första gången klantade jag till det med ett spegelglas i badrumsmöbeln så det damp i golvet. Jag försökte via glasmästare fixa nytt men det skulle vara falsat osv skulle kosta skjortan. Eftersom möbeln satt i huset redan när vi flyttade in så visste jag inte ens vad den hette. Jag ringde Hafa och tillsammans klurade vi ut vad den hette. Hon sa snabbt och trevligt att vi skickar en ny spegel till dig och när jag avbröt henne för att veta pris innan så skrattade hon och menade att den såklart inte kostar något. Två dagar efter hade jag den på posten gratis...
Andra gången hade duschslangen gått i sönder kollade på Bauhaus de hade ingen som kom igenom hålet i badkaret. Ringde Hafa igen och ännu en gång så skickade dom ny slang helt kostnadsfritt... Så j-a bra service så man knappt tror det är sant.
 
Köp svenskt så långt det går. Dvs produkter där så mycket som möjligt är tillverkat här hemma. Så resonera jag i alla fall. Även det kostar mig en slant mer.

Vi biter oss själva i baken när vi köper varor tillverkade på andra sidan jordklotet.

Vi måste ju behålla jobben här i landet.
 
erber skrev:
Vi biter oss själva i baken när vi köper varor tillverkade på andra sidan jordklotet.

Vi måste ju behålla jobben här i landet.
Vet inte riktigt om jag håller med där. Jorden är lite mer globaliserad nuföriden. Om alla skulle resonera så skulle vi ju strypa all export också - snacka om att bita sig i baken. Nä, det där köper jag inte.

Handel är en av förutsättningarna till blomstrande ekonomier. Om jag får ett bättre och billigare badkar från Kina är det väl bara för konkurrenterna att ge sig in i matchen och försöka göra än bättre/billigare produkt. Det är detta som driver utveckligen framåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.