Ska man åxå använda väv remsa i skarvar som inte är försänkta?, dvs skurna kanter. då kommer ju väven utan på och man måste spackla över, är det inte då risk att man får en "bula" ?

MVH Anders
 
Du får spackla en bredare skar där två skurna kanter möts så syns det inte så mycket. Dock svårt att få lika bra som en "riktig" skarv, så det lönar sig att sätta gipset med många riktiga skarvar.
 
Kör med pappremsor istället för väven ..
 
Eller lägg plåt bakom skarven och skruva ihop gips/plåt/regel. Det fungerar utmärkt.
 
sätt själfhafftande glasfiberremsor i tvärskarvarna och vanlig glasfiber i fasningarna.sätter du pappersremsor blir det en bulle speciellt i släpljus mvh
 
malaren skrev:
sätt själfhafftande glasfiberremsor i tvärskarvarna och vanlig glasfiber i fasningarna.sätter du pappersremsor blir det en bulle speciellt i släpljus mvh
Nja det blir det inte om du spacklar brett över skarvarna.
 
Jag satt en självhäftande glasfiber(tror jag) remsa på 4 ställen som jag vet att tapeten brukar spricka när väggarna rör sig. Jag gjorde ingenting då jag precis skulle sätta den vårderna där. Men det syns ingenting av den nu och det är två år sedan jag gjorde det. :D
 
ok tackar för alla svar.
Blir att klistra upp väv då.

MVH Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.