Är det någon som vet var man hittar en butik som har ett bra sortiment av skruvband? Jag har sprungit på Jula, Bauhaus mm, utan att hitta 30 mm spånskiveskruv. De flesta som säljer skruvband tycks således ha ett magert sortiment.
Finns det förresten rostfri trallskuv på band?
 
wurth har rostfri trallskruv på band
 
ABKarlHedin, Fredells, Optimera?
 
Mikael_L
Jag har inte superkoll, men K-rauta har iaf gipsskruv på band. Dom har kanske spånskruv med ...
 
Swedol har en del från, tror jag, Ejot&Avdel.
 
Jag hittade vad jag behövde för tillfället på Fredells. Tack för hjälpen allihop!
Jag funderar dock på en annan sak: Just nu ska jag bara skruva osb och gips, men senare tänkte jag ge mig på trädäcken. Jag tänker använda ganska grovt virke, eftersom jag bor vid havet. Sannolikt kommer 75 mm skruv att behövas. Kan jag använda skruvautomat (Makita BFR750)? Behöver jag inte förborra? Finns det rostfri trallskruv 75 mm? Jag hittade inte det på Fredells.
 
Rostfri trallskruv 75mm finns tex på Byggmax. Fast inte bandade. Jag vet inte om det finns nån skruvautomat som tar så långa skruv som 75. Ingen av mina tar i alla fall längre än ca 50mm.
 
Jag väntar just hem min första skruvautomat från Lawson (BFR550). De har verkligen fantastiska priser. Jag funderar på att köpa en BFR750 i ett senare skede. Jag hittade förresten bandad trallskruv 75mm hos Aerfast. Återförsäljare finns lite överallt, bl a Flinks Järn.
 
B
sweboss skrev:
Jag väntar just hem min första skruvautomat från Lawson (BFR550). De har verkligen fantastiska priser. Jag funderar på att köpa en BFR750 i ett senare skede. Jag hittade förresten bandad trallskruv 75mm hos Aerfast. Återförsäljare finns lite överallt, bl a Flinks Järn.
hej

det går att beställa bara själva automatdelen för 1250 kr inkl moms, plus bits, för att ändra skruvlängd på Makita BFR550 och BFR750.

jag har letat förtvivlat efter 45 mm skruv (har en 750) men det verkar det inte finnas gott om!

75 mm trallskruv finns,

55mm Makita här:
http://www.verktygsladan.nu/index.php/cPath/28_34_131_132

och här finns en massa olika:

http://www.verktygsladan.nu/index.php/cPath/38_50
 
Har du kollat på Fredells? Där hittade jag 75 mm trallskruv och det verkar som de har ett fullt sortiment.
Jag upptäckte att det faktiskt gick att beställa automatdelen, så det har jag gjort. Jag har nu skruvat OSB och gips i mitt nybyggda dubbelgarage (c:a 3000 skruv) och är supernöjd med maskinen. Nu återstår hus och verandor.
 
B
sweboss skrev:
Har du kollat på Fredells? Där hittade jag 75 mm trallskruv och det verkar som de har ett fullt sortiment.
Jag upptäckte att det faktiskt gick att beställa automatdelen, så det har jag gjort. Jag har nu skruvat OSB och gips i mitt nybyggda dubbelgarage (c:a 3000 skruv) och är supernöjd med maskinen. Nu återstår hus och verandor.
Hej

vilken del beställde du? långa eller korta? jag har ju långa.. K-rauta kan ta hem korta modellen. Har mailat en hollänsk firma men de svara inte...

det såg ut som de hade en 5-75, men det kan ha varit fel, (5 mm korta skruv finns ju inte med den skallen....)
 
Jag köpte den korta modellen (BFR550) hos Lawson och därefter köpte jag till automatdelen för BFR750 + långa bits hos en serviceverkstad i Stockholm. Den kostade 1250 kr och bitsen 100 kr. Nu har jag således en maskin såm klarar allt från 25 till 75 mm.
 
B
ok, jag gjorde tvärtom, men köpte min BFR750 i USA, Vid inköp av den korta delen här upptäktes att de amerikanska bitsen är lite längre i "botten" så när jag nu ska köra med "europeiska" bits får jag lägga in en liten distans i botten för att bitsen inte ska åka in för långt... värt att tänka på, men tur det var åt det hållet! :)

köper man långa bits i usa till en svensk dragare så behöver man således såga av bitsen 4-5 mm i botten.
 
Vad heter den korta automatdelen ifall man vill söka lite på nätet efter den? Har beställt en BFR750 från USA som är påväg.

Vad händer om man stopppar in tex 40mm skruv i BFR750? Funkar det inte alls eller vad händer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.