Kul, älskar industrihistoria. :)
 
gafsan skrev:
Titta vilken fin länk som Immobil hittat! [länk] Här kan man hitta allt från slott till koja! :)
Själva webbsidan är nästan som ett museum i sig. Stark 90-talskänsla och återblick mot webbens genombrott.
 
Underbar sida
 
va häftigt, vi har några av dom där äldsta vridströmbrytarna kvar, dock urkopplade. Tänkte försöka få fart på dom någon dag när jag har för lite att göra, så vi kan använda dom efterhand vi renoverar elen i rummen

guld sida!
 
Tack för uppskattningen, det är undertecknad som driver den gamla webbsidan i första inlägget, som ni ser är adressen utan trippel-W.

Är på gång med en helt ny sida men det kan dröja månader (kanske år) innan den har premiär. Det är ju bara en hobby så det får ta tid...

Jag blev medlem i detta forumet idag.
 
Trevligt, välkommen hit! :)
 
Det kan ha sina risker att elhistoriskt intresserad.

Körde förbi det stora 550 MW kraftverket från 1930-talet vid Bonneville Dam i Washington State för några år sedan. Tyckte det skulle vara kul att kolla lite så jag knallade i och tittade på utställningen.

Massor om växter och fisk i dammen, men INGET om själva kraftverket, så jag frågade om turbinerna.

Minst fem Park Rangers stelande till. Why are you asking?? Jag anade hur säkerhetspersonalen drog sig närmare. :eek: Efter att ha förevisat mitt amerikanska uppehållstillstånd med bild på min nördiga nuna, och förklarat att jag var ingenjör och inte Taliban, fick jag till slut en liten folder.

Close Call.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.