Jupp - det är rätt hus.

Lägg märke till att det inte är 5.60 m i takhöjd, utan speglar....
 
Alltså...känns det där som ett hem? Personligen tycker jag det inte finns ett uns karaktär och personlighet, än mindre en hemkänsla.
 
Vågar man gissa på att det inte gick att sälja sist? Har ingen aning om hur exklusivt det är att bo i Torslanda-Dalen, men 4,5 mkr för 65 kvm låter ju otroligt dyrt.

En manisk plattsättare och spegelmagiker köpte huset och ett konkurslager med klinker, kakel och speglar och så gick det som det gick.
 
Det är en annan fotograf den här gången. Inte alls lika duktig som den förra.
 
Har för mig att jag har hört genom en mäklare i gbg att en viss ledare för en motorcykelklubb har bott i detta hus?
 
Ensam mantalsskriven på adressen är en dam på 75 år, född i Skövde.
 
Mikael_L
Swetrot skrev:
Ensam mantalsskriven på adressen är en dam på 75 år, född i Skövde.
Har du kollat nu? Eller är det gamla uppgifter?
 
Swetrot skrev:
Ensam mantalsskriven på adressen är en dam på 75 år, född i Skövde.
Målvakt...
 
Vilket rolig kvällsmål* att titta på bilderna. Jag undrade just vem som skulle kunna tänkas äga detta hus. Det var ärtigt på något vis, så annorlunda att jag inte ens kan kalla det osmakligt. För övrigt så tänkte jag på Carl Jan Granqvist när jag såg bilderna!? I tajt paljettoverall...
Men en dam i 75-års åldern? Hm..
 
Redigerat:
Jag har kollat nu. Jag skall inte sticka under stol med att jag undrar vem som asfalterar en hel tomt, bygger flera garage, mur och sedan inreder det så där. Villan var ju inte särskilt stor heller. Hade mina aningar om att jag skulle hitta en utländsk beskickning av något slag, eller kanske ett företag som pysslar med sjötransporter eller möjligen ett oljebolag. Men nej, villan var privatägd av någon med synnerligen genuint svensk bakgrund.
 
Det där med kassaskåpet i tvättstugan var ju intressant.........:D
 
Det verkar ju målmedvetet ha utformat huset till detta fina skick det är nu!!
Renoveringar:
1988-renoveringsarbeten i huset påbörjades
1996-Köket utformas
2000-Murar byggs, tomten asfalteras samt garagen byggdes
2004-Utbyggnad samt omläggning av tak
2004-Badrum och spa avdelning byggdes
2007-Plattsättning gjordes
2008-Ny värmepanna
 
Finns det ingen som har sparat undan bilder från detta fantastiska objekt? Jag träffade just den enda personen i världen som inte sett dem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.