Hej.

Jag letar efter en lämplig bitsmejsel som jag ska ha privat. De ända jag hittat när jag varit runt i de största byggvaruhusen är Boosts bitsmejsel och bacho spärrbitsmejsel, och dessa motsvarar inte mina krav på kvalité. Boost ser klen ut och bachos ser väldigt "plastig ut" och är inte i behov av spärrfunktionen, vet dock inte hur bachos vanliga bitsmejsel är ?!

Har en Felo-mejsel (Isolerad 1000V) på jobbet som jag är väldigt nöjd med, men har inte hittat den ute i butiker. Och firmans leverantör säljer inte denna längre

Såg att Wera hade någon variant också, men bitsfästet/snabbfäste ser lite klumpigt ut.
Någon som har denna och vill dela med av era erfarenheter ?

Tar gärna emot förslag på lämplig bitsmejsel med bra ergonomi och i bra kvalite.

Mvh
 
  • 15250.jpg
Denna har jag. Tycker den är väldigt mångsidig, bra kvalitet och skön i handen. Funkar ihopfälld väldigt bra i fickan på arbetsbyxorna....
 
aje99 skrev:
Denna har jag. Tycker den är väldigt mångsidig, bra kvalitet och skön i handen. Funkar ihopfälld väldigt bra i fickan på arbetsbyxorna....
Det kan jag hålla med om att den är mångsidig. Vet du var man kan köpa den i fysisk butik?
Är även intresserade av andras åsikter?!

Mvh
 
Köpte min på Ahlsell, tror dock inte att dom säljer till privatpersoner. Tycker den borde finnas hos dom stora byggvaruhusen...
 
aje99 skrev:
Köpte min på Ahlsell, tror dock inte att dom säljer till privatpersoner. Tycker den borde finnas hos dom stora byggvaruhusen...
Olej, då får jag kolla hos Ahlsell. Har möjlighet att handla där.
 
Finns på bauhaus åtminstone i järfälla.
 
Jag köpte min på Bauhaus kosnad runt 500:- har jag för mig...
Mitt snabbspärrfäste gick sönder efter ett par veckor bara!!
Väligt märkligt då jag har upplevt att Wera står för den bästa kvalitén man kan få
på skruvmejslar...Kanske hade otur??

Annars vid sidan om så har jag även denna uppsättning som jag finner mycket smidigt, finns förövrigt också på bauhaus
 
  • kraftform kompakt 60.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
267736 Ahlsells artikelnummer....
 
smilingcopycat skrev:
Annars vid sidan om så har jag även denna uppsättning som jag finner mycket smidigt, finns förövrigt också på bauhaus
Den verkade riktigt gullig, botar det enda riktiga problemet jag ser med bitsmejslar, bitshållaren som hamnar mitt i vägen lågt ut från skaftet.. ser jag rätt när jag tycker det står wiha på den ?
 
K_arlstrom skrev:
Den verkade riktigt gullig, botar det enda riktiga problemet jag ser med bitsmejslar, bitshållaren som hamnar mitt i vägen lågt ut från skaftet.. ser jag rätt när jag tycker det står wiha på den ?

Nej den e från Wera den med...
Sedan sitter bitset fast ordentligt, riktigt stadig grej....
Men för dom pengarna skall det vara "top of the line"

;-)
 
Redigerat:
Kör med en AmPro till vardags, både privat och på jobbet. Det är en ganska stadig bit dock och passar till lite grövre grejer. Den kan fällas ut rejält långt vilket är bra emellanåt, men lutar åt att skaffa en smidigare också. Har räddats flera gånger av att man kan ha ett spärrskaft i änden på den. Nackdelen är att den kräver en konverteringshylsa från 1/4" fyrkant till 1/4" sexkant.

Swedol artnr: VE-194244
 
Redigerat:
Tack Hagenblad detta är det bästa förslaget hittills i förhållande till pris.
Blir en tur till elfa i veckan.

Är skaftet utdragbart eller är det avsett för långa bits ? (Vilket är en fördel i förhållande till vanliga)
 
De har denna korta, en normal, och en 50cm för folk med allvarliga komplex. ;-)

Jag har den korta, tar ingen plats och funkar klockrent. Använder dagligen i industrimiljö.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.