Brukar vara så... ;) Har själv en GT 2125, har gått som en klocka nu i ett par år...
 
Jag fick hem min beg. Husgvarna 244Rx med ny klinga i dag.
Provkörde den "lite" inget med en diameter under 7cm står upp på tomten ;D ;D
Min flickvän slängde sig ala secret service framför äppelträdet och täckte det med sin kropp så det står kvar ;D ;D
Grannen har lite sly (läs syrenhäck, äppelträd, gran) på sin tomt kanske ska "hjälpa till" lite i morgon ;D ;D ;D
 
Köpte en Flymo grästrimmer på OBS idag för 199:- , fungerade alldedeles utmärkt, tyckte inte sladden var så jobbig.
 
Jaja, vad säger man, pojkar leksaker...
Jag blev inte helt överens med Jonsereds vibrationer, så jag lämnade tillbaka den. Tog en Tanaka istället som jag provkörde innan jag bestämde mig. I stort sett inga vibrationer, och den är starkare också. Men visst, en tusenlapp emellan blev det. Hoppas det betalar sig i längden, med friskare händer...
 
Köpte en Klippo 4,0B idag efter att ha gått omkring med en mindre Husqvarna i 15 år. Underbart. Inget byte till gräsklinga för att hugga hundkex, inte ens tråden behövde matas fram en endaste gång,den höll i evigheters evigheter. Vrooom-klart.
 
galento
Hej,vi har ett par el-drivna trimmers men använder nästan uteslutande röjsågen(Jonsered RS 51cc),kan tyckas lite överkurs när det gäller rabattkanter och dyl.men det går fort.Köpt till Oregon gräs/röjtillsats där man klipper tråden (2-6mm) själv och sätter dit.De "vanliga"trimmerhuvudena med tråd som ska matas ut automatisk tycker jag är en jäkla skit,onödigt krångel.Röjsågen har funkat mkt bra de år vi haft den men som allt annat så är underhåll a och o för att slippa onödiga haveri,t.ex är det noga med att kolla att det finns fett i vinkelväxeln.Sen är det ett plus att sågen kan användas från lättare trimmning av gräs till slyrensning och lättare gallring.Ska man rensa lite tjockare gräs så är ju en stark motor ett plus.Frågan är väl vilka behov man har men för våran del passar sågen ypperligt.
 
Jag har sen "barnsben" varit van vid att röja gräs med farsans rejäla röjsågar. När jag sen själv skulle införskaffa en liten bensintrimmer och fick syn på en partner blev jag helt förskrämd av den veka konstruktionen...

Nä! Det fick bli en bättre eldriven iställen... Den uppfyller mina krav!
2404.gif
 
Vi köpte till slut en trimmer i helgen, och valet föll, hör och häpna, efter alla era goda råd, på en batteridriven!!

Vi resonerade som så att man orkar ändå inte hålla på längre än en halvtimme innan man är less, och då spelar inte batteritiden nån roll. Dessutom tyckte vi det kändes bättre att slänga en tusing på en batteridriven isf samma pengar på en bensindriven, där det finns betydligt dyrare (och framför allt bättre) alternativ. Vi testar den den här säsongen, och kommer vi på att den inte duger blir det en kombinerad bensindriven nästa år.

Just det, det blev en black & decker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.