Jag skall klä om fasaden på huset nu i vår och letar efter "Funkispanel 17x145", i Göteborgsområdet.
Lyckas inte finna det jag vill ha, nästan alla handlare såsom Hornbach, Bauhaus, ByggMax och Beijer har vanlig "Herrgårdspanel" alltså dubbelfasade plankor.
Jag är på jakt efter enkelfasade som skall monteras liggande, helst med så litet gap mellan plankorna som möjlig.
Moelven har på sin hemsida en fasadguide, som är riktigt bra, men var säljs Moelven??
120 bredd skulle duga med om någon vet var.. :confused:

Jättetacksam för svar.
 
Hej Jensen

Jag har beställt rakfalsad Z-panel 145x22 från Beijer i Säve. (hoppas det är den du syftar på).
De hade inte den typen av panel på lager, utan fick specialbeställas (några kr extra i ställkost, men det försvinner i mängden).
Ytterby trä (derome) lagerförde samma typ av panel.

Skall du ha större mängder spelar det nog ingen roll vilken stor bygghandel du vänder dig till, så kan de nog ordna detta (beijer, derome, woody).
 
Derome finns ju överallt numera. Borde finnas där.
 
gurupower, med rakfalsad menar du då spontad panel??, den panel jag hittar är "falsad, dvs panelens fals överlappar, eller menar du Spontad med not och fjäder?

Bor inte längt från Beijer i Säve, skall ta en lov ut och titta, Tack för tipset..:)
 
Tjena
De större bygghandlarna borde väl kunna ta hem Moelven panel till dig om du ber dom?

Jag köpte Moelven innepanel via Beijers (Karlskrona), fastän de inte har det i sortimentet.

Mazz
 
Hej Jensen

"gurupower, med rakfalsad menar du då spontad panel??, den panel jag hittar är "falsad, dvs panelens fals överlappar, eller menar du Spontad med not och fjäder?"

Naä, menade falsadpanel där panelens fals överlappar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.