Spåren i takgipsen vill jag ha igen, för att få ett helt slätt tak. Fattar att jag ska spackla igen dem, men är det bäst att spackla-sätta nätremsa-spackla igen? Jävla jobb, men vad gör man inte för det ska bli fint???
 
Hej,

Jag spacklade (utan remsa). Sedan tapetserade jag med mikrolit och målade vitt.

Är mycket nöjd med resultatet. Spacklingen behöver inte vara helt perfekt eftersom mikroliten döljer eventuella missar.
 
Tuffelust skrev:
Spåren i takgipsen vill jag ha igen, för att få ett helt slätt tak. Fattar att jag ska spackla igen dem, men är det bäst att spackla-sätta nätremsa-spackla igen? Jävla jobb, men vad gör man inte för det ska bli fint???
Skall du renovera så förstår jag din fråga och stämmer in i EliasAgrell's svar, men skall du sätta nytt blir jag fundersam. (jag vet at Timell använt detta som spackelförsänkning i tv...)

Menar du kortplanken, dvs takgips som är 600 breda? Isf är det inte tänkt att dessa skarvar skall spacklas igen..

Vill du montera slätt undertak är Norgips plan ett bättre alternativ. Spacklas med remsa på vanligt sätt då det är spackelförsänkning på alla fyra sidor.
 
Vill du montera slätt undertak är Norgips plan ett bättre alternativ. Spacklas med remsa på vanligt sätt då det är spackelförsänkning på alla fyra sidor.

Visste inte att det fanns. Vart får man tag i det?
 
Tiger79 skrev:
Vill du montera slätt undertak är Norgips plan ett bättre alternativ. Spacklas med remsa på vanligt sätt då det är spackelförsänkning på alla fyra sidor.

Visste inte att det fanns. Vart får man tag i det?
Norgips återförsäljare
 
Tack

Får leta på byggvaruhuset.
 
EliasAgrell skrev:
Hej,

Jag spacklade (utan remsa). Sedan tapetserade jag med mikrolit och målade vitt.

Är mycket nöjd med resultatet. Spacklingen behöver inte vara helt perfekt eftersom mikroliten döljer eventuella missar.
Vi gjorde likadant fast på ett gammalt tak då det hela tiden dök upp sprickor.det blev jättebra(inga sprickor än så länge)
Skulle jag lägga nytt så skulle jag göra just som ElisArell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.