jag vill ha infällda spotlights 230 v. När jag letar efter burkar att ha i isoleringen så hittar jag bara 85mm samt 150 mm djupa aluminiumburkar. F
Får inte plats med 150 mm burken och 85mm burken verkar begränsa urvalet av downlights. Dessutom blir det himla dyrt då de kostar 65:- resp 85:- st.
Vad göra ???
 
Gå till närmaste färgaffär och köp tomma målarfärgsburkar, de kostar nog avsevärt mindre, sedan borrar du ett hål för sladden och stoppar in en såndär vit genomförning i plast/gummi som du kan köpa i elaffären.

Hälsar Ingo

 
Om du kommer åt uppifrån kan du göra egna "lådor" av gipsskiva
 
Smitter in i denna tråd på ett litet hörn.

Har man någon speciel förskruvninge eller liknande när man går in med flexi slang i infälnadsburken till spottarna? eller räcker det att man drar in röret genom hålet?

/Wilmer
 
Är det inte såna dära kabelförskruvningar som bland annat finns på www.elbutik.se du kan använda? mvh iw
 
det där med målarburkar verkar smart thx ! ;D
 
Hej
Jag använde lerkrukor.
Kostar ca 10 kr på blomsterlandet.
Mvh. F1
 
ja gillar det här forumet...
Från aluburkar 89:-/st till lerkrukor 10:-/st.

-Nu köper jag den där fräcka tvättställsblandaren från Hans grohe.. ;D
 
hempel skrev:
ja gillar det här forumet...
Från aluburkar 89:-/st till lerkrukor 10:-/st.

-Nu köper jag den där fräcka tvättställsblandaren från Hans grohe.. ;D
...och om tio år spricker lerkrukan pga ojämn kvalitet i kombination med temperaturväxlingarna som skapat spänningar i materialet - krukan faller ihop och isoleringen landar direkt på spottlampan. I bästa svimmar lampan av värmeslag, i sämsta fall brinner huset upp.

Du kommer dessutom *hata* Hans Grohe.....
 
Aluburkar i färgaffären 12:- stycket, inkl. moms! Var får ni era 69:- ifrån? Rena rama rånet!!!!
 
Gå till närmsta korvförsäljare (Sibylla el el liknande), burkarna dom får korvarna levererade har en diameter på ca 15.5 cm vilket passar spotar ganska bra. Jag använde mig av dessa burkar o klippte ner dom till 16 cm höjd o borrade hål för slang. Satte dessutom i anslutningar i dessa burkar för att fästa slangen i. Absolut billigast, tom gratis.
 
Ska man ha plåtburkar i ett badrum tex är det bra att måla dom in och utvändigt med zinkfärg så dom inte rostar bort.. Den färgen tål hög temperatur och skyddar utomordentligt mot rost. Kruka skulle jag deffenitivt undvika i ett badrum iaf pga att krukor släpper igenom friska mängder fukt.! kör på metall iaf. helst alu det rostar inte heller..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.