Vad är rimligt att betala för en kvalitetsansvarig?
Vi har fått pris på 460:-/tim exkl. moms.

??? ??? ???
 
Fastpris för hela jobbet med beskrivning av hur många besök och vilka priser gäller för.

Vi ska betala 16000 för 5 st.
 
En flaska whisky av bättre sort och en middag på finare restaurang (som inte jag betalar :) ).
 
General Failure skrev:
En flaska whisky av bättre sort och en middag på finare restaurang (som inte jag betalar :) ).
Det är alltid bra att ha "kontakter" ;D
 
Sweli skrev:
Fastpris för hela jobbet med beskrivning av hur många besök och vilka priser gäller för.

Vi ska betala 16000 för 5 st.
16000/5= 3200kr per besök. Helt OK, för KA alltså ;)
 
Sanslöst. Och man klagar på dyra hantverkare!
Om man skulle fixa KA-licens själv kanske...
 
ab-cd skrev:
16000/5= 3200kr per besök. Helt OK, för KA alltså  ;)
Men alla de pengarna går nog inte enbart till besök på bygget. Framtagande av kontrollplan, närvaro på byggsamrådsmöte, se till att alla kontrolldokument tas fram och skickas in till kommunen och en del annat ingår nog också.

Kring 10-15 kkr är väl normalt att betala för sin KA.

Betalar man pengar för sin KA tycker jag att man ska kräva att få ett intyg på att han har en ansvarsförsäkring. Skulle det bli ett dåligt bygge pga att KA gjort ett dåligt jobb så går hans försäkring in och täcker för skadorna. Det finns folk här på forumet som råkat illa ut pga att deras KA inte kunde sitt jobb... Så nog kan det vara värt att betala lite pengar för sin KA (om han har en konsultansvarsförsäkring).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.