Hejsan!

Vi har ganska mycke kalk i vattnet där nya kåken ligger & har bestämt oss för att vi ska ha någon typ av avhärdning. Vi har lite begränsat utrymme men vi har hittat några saltfilter som kan passa in men vår rörpulare nämner även möjligheten med detta system: http://www.euroservice.se/Bauer Watertechnology/index.html

Om det stämmer som det står i texten så är de ju klart ett sådant vi ska ha men jag hittar inte några referenser alls. Har någon vart i kontakt med detta system???

Rörpularen har monterat ett sådant system men har inga mer erfarenheter av det så han vill inte råda oss till varken det ena eller andra.

Min bror jobbar inom sjöfarten & där har dom liknande system som enligt honom funknar skitbra. Inga kalkfläckar alls efter vattnet dunstat påstår han....

Känns lite tveksamt ändå iomed att man inte hittar referenser. det kostar ju trots allt 13 lax +moms....

Mycket tacksam för kommentarer som kan vara av värde.

Mvh Matte
 
om jag får säga min mening så skulle inte jag ta det å rena vattnet med.
för jag tror helt enkelt inte på det där i längden men jag har inga erfarenheter av det.
jag litar mera på det gamla hedliga med salt tank och det.
för om man monterar det systemet du visar vart tar kalken vägen då da kan man ju fråga sig.
 
Man vill ju tro på funktionen då det hade vart sjukt smidigt. Ja var i kontakt med en av herrarna bakom ovan länkade företag idag. Jag fick bra förtroende för mannen. Jag frågade om hur det ser ut på diskbänk & i duschen när vattnet dunstar samt om de va så att det inte blev några fläckar. Nej nej det stämmer inte alls svara mannen. Det blir fläckar kvar av kalket men det blir mer som ett fint pulver som man lätt torkar bort med en torr trasa. Kalket finns där men med den magnetiska behandlingen så ändras strukturen på kalket med fördel att det inte etsar sig fast.

Det låter ju bra men vågar man??
 
som jag sa jag skulle inte ta det för jag tror inte på det i längden men det är vad jag tror och tänker det är ingen erfarenhet jag vet att avhärda med salt hjälper så då är det det jag vill köra med med calidus lr någon liknade.
 
Bumpar en gammal tråd. Finns det några erfarenheter eller andra kommentarer idag till Bauer-systemet. Det låter lite för bra för att vara sant och då är det ju ofta inte sant... Men vem vet, det kanske funkar... Väldigt nyfiken på kommentarer från någon som vet mer eller har provat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.