Ska inreda snickeriet/förådet ordentligt med konsoler längs väggarna etc. Elfa känns inte rätt och Ikeas broder ser bra ut men jag tror inte de tål vikten av att lastas fulla med ekplank. Vart hittar man ordentliga "industrikonsoler"?
 
kanske får du bäst konsoler om du svetsar själv? Rätt storlek, och precis så kraftiga som du vill ha dem.
 
Daniel_N skrev:
kanske får du bäst konsoler om du svetsar själv? Rätt storlek, och precis så kraftiga som du vill ha dem.
Vill kunna flytta konsollerna upp och ned i väggskenorna...
 
Jag var emot Elfa också, men hade akut behov av hyllor, så jag köpte biltemas "Elfa", och satte konsollskenorna var 45 cm, tror nog att det kommer att hålla en hel del.

De kortare konsollerna, 170mm, håller för 60 kg utan bekymmer, och med 45 cc så kan man lassa på en hel del,

Biltemas är silverlackade, och mycket billigare,
Hur de håller på längre konsoller vet jag inte.
 
Ska du hyllyrna fulla av ekplank så glöm skenor på väggen, det blir för tungt.
Kolla här och titta på grenställ

http://www.bifab.se/
 
Jag har köpt grova stålkonsoller på Cheapy för ca 160 kr st. Håller (hittils) bra att lasta virke på. Dessa är dock fasta. En fördel är att de inte har tvärstag utan är helt L-formade vilket inteinkräktar på lastutrymmet om man har flera våningar.
 
Byggmax säljer vanliga konsoller till bra pris. Har nästan för mig att de är Elfa men jag kan ha fel. Oavsett hjälper det ju inte om du inte vill ha sådana konsoller ;)
 
phl skrev:
Byggmax säljer vanliga konsoller till bra pris. Har nästan för mig att de är Elfa men jag kan ha fel. Oavsett hjälper det ju inte om du inte vill ha sådana konsoller ;)

Är inte Elfa men pasar med Elfa.

Är inte någon expert men jag har fått intrycket av att Elfa (el. mots.) klarar höga belastningar bara dom sitter bra i väggen. Jag har det själv i min skickeboa fullt belamrade med virke. Jag har blandat Elfa och Byggmax...
 
phl skrev:
Byggmax säljer vanliga konsoller till bra pris. Har nästan för mig att de är Elfa men jag kan ha fel. Oavsett hjälper det ju inte om du inte vill ha sådana konsoller ;)
Wov, det här var 1/3 av priset jämfört med när det står Elfa på dem. Dessa blir det till tvättstugan senare.

Har kollat lite på blocket och det verkar gå att få tag på beg industrihyllor där, ska kolla runt lite.
 
Detta är vad jag själv kör med till just plank/regel/bräd-förvaring

wibe_konsol1.jpg

:)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.