JanneL skrev:
Kanske vill frugan ha lamputtag ovanför fönstren också? :D
Nej det var faktiskt jag som ville ha det, men frugan tycker de är så fula så det gick bort :)
 
Rikard Ågren skrev:
Dra elen i rören och sen sätta dit dem? :)
Japp, tänker se till att alla 3 ledningar mellan varje dosa ligger i när jag sätter rören så jag är 100% på att inte få strul med att mata fram dem sen, skulle vara lagom kul att göra om igen :)
 
Snurre skrev:
Skit i och hyr en! Köp en på Jula istället för 795:-. Släng den sedan när du är färdig eller sälj den på Tradera!

Dammar mycket lite om man kopplar en sugare till!
Whoa, önskar jag visste det lite tidigare! 795 spänn är ju mindre än vad det kostar mig att hyra en med dammsugare en dag. suck.

Damnit, jag sticker och köper en tror jag. Heeelt slut i armen efter att ha handbilat nästan allt.
 
Redigerat:
picasso skrev:
Mangan skrev:
J Jag dömde ut spik men det kanske jag inte skulle gjort../QUOTE]

Varför dömde du ut spik?
Jo, jag måste ju spika spiken i tegel, såbehöver vara typ stålspik.. Och då kan jag ju inte böja dem runt rören sen.
Kunde ju iof sätta två snea vid varje fästpunkt.. hm..

Ja, fästpunkterna är jag inte helt klar med hur jag skall göra ännu. Väger mellan att testa med spik, limma eller bara kladda på med gipsbruket och hoppas att rören inte kryper fram .. Det sista känns osäkrast såklart :)
 
Finns det någon anledning till varför man inte använder U-formade märlor för att punktfästa flexirören? Kanske ett helvete att få in i tegel?

Eller använder man det och det bara är jag som missat det? :)
 
Letti 16 dubbel går bra att fästa rör och slang med iallafall
 
Rikard Ågren skrev:
Letti 16 dubbel går bra att fästa rör och slang med iallafall
Whoa, japp, ser ju perfa ut. Råkar du veta om man bör välja en viss legering framför en annan?
Ser att det finns både härdat gulkromatiserat stål och härdat vitt plastbelagt stål
 
Har själv bara använt plastbelagda, vilket blir snyggast när det är synligt. Om gulkromatiserade är billigare och det sedan blir puts över skulle jag utan tvekan använda dom.
 
Köpte en spårmaskin på Jula. Berättar imorgon kväll hur det gick jämfört med handjagandet.
 
Jaha, det tog 10 minuter att spåra och kanske 10-15 minuter att bila bort kakorna. Det som tog tid var där det gamla teglet inte ville ge med sig.

Att jämföra med hel-manuellt då en vägg tog ca 8-12h.

Helt klart värt 800 spänn :)
 
Använd det medföljande "Bräckjärnet" som är anpassat för sågspåret så slipper du bila. Busenkelt även i tegel då man bara behöver knycka till lite så får man en ren och snygg kanal.
 
Rikard Ågren skrev:
Har själv bara använt plastbelagda, vilket blir snyggast när det är synligt. Om gulkromatiserade är billigare och det sedan blir puts över skulle jag utan tvekan använda dom.
Nu har jag varit runt på varenda byggvaruhus utan att hitta de där!
Vart köpte du dem?!

Antar online men man kan ju hoppas att jag kan åka o köpa dem någonstans nu
 
Redigerat:
Typiskt att dom inte hade någon fysisk butik :)
Beställde därifrån iaf så får vi se om dom hinner komma
 
Letti 16 dubbel stod inte pall för mina tegelstenar från 1900 :(
Försökte sätta dom i putsen men då lossnade den i sjok.

Tillbaka till lim!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.