hej hej moste börja med att Säga hej å att vi e ny Här på forumet

Ja vi ska byga ett Hus i Jörlanda i Stenungsund Asså :)



Mer Bilder å info kommer snart Mvh Florin
 
Redigerat av moderator:
Lycka till med bygget. Tag gärna foto och dela med er av era erfarenheter här samtidigt som ni har möjligheten att ställa alla möjliga och omöjliga frågor till den samlade arfarenhetsbanken som vi medlemmar bildar.

//J
 
Här kommer lite bilder på vad vägen kommer fram till huset och vårat hus ska Ligga.. tro mig om de någon som vill ha ved så säg till :rolleyes: Mer bilder kommer snart igen och hur de går med komumen
 
  • DSC00070.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00104.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00107.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På den Första Bilden ska huset sått och på dom andra är vägen fram Till huset :)
 
jasså, jag hade en klasskompis som hetter florin från skotthed, det är väl inte du???
 
Florin skrev:
Här kommer lite bilder på vad vägen kommer fram till huset och vårat hus ska Ligga.. tro mig om de någon som vill ha ved så säg till :rolleyes: Mer bilder kommer snart igen och hur de går med komumen
Vi har också byggt nytt i Senungusnd och vi skulle behöva ved till vår kamin. Vi kommer gärna och hämtar =)
 
malinwi skrev:
jasså, jag hade en klasskompis som hetter florin från skotthed, det är väl inte du???
Hm de kan va jag Christian Florin Heter jag.. men de kan va min bro du menar me Magnuns Florin ?? :cool:
 
Så nu va de Fult upp med Stnungsund kommun tro mig De inte Lätt å över tala dom att man ska få Bygga som man vill. På sin gen tomt . Fel nr. 1 För högt buller från Motervägen som ligger 4 kilomer bort.. så om någon har en tipps hur man löser de så säg till så dom blir Glada
Fel nr. 2 avloppet Hur de ska lösa på bers tomt
Fel nr. 3 Att tomten inte har någon gräva på typ som jorde så man kan ha till fyll massor

Kort å gott allt dom säger att dom vill inte att jag ska bygga hus.. men de ska jag 
Men dom fel som jag vet kan man ju lössa om man bara e samarbetsvillig Men de tro jag att de inte Stnungsund kommun E alls !!!!
Orde tjänstemän är ju ett ord som dom ska ta reda på va de inebär
Vad jag vet så ska ju dom hjälpa mig,
Men i morgon ska jag på möte med Miljö å Hälsa på kommunen får la hoppas allt går bra nu.. suk
 
hej, jobbigt att dom bråkar så... Jörgen Florin gick i min klass med en liten griffon som hette teddy... Vi har oxå griffoner så d var lite kul. Kan du inte lägga ut ert tilltänkta hus med planlösning här??? Jag är så nyfiken. Vi var i Toröd bara häromdan o där finns oxå tomter till salu såg jag.
 
Vafan Christian, jag skall ha veden. Ge inget till Henrietta, hon har 2 björkar att såga ner på tomten.

/// Andreas Mathiasson (Du fick ju bredband av mig på hasselbacken =) ..
 
Hej Killar å Tjejer
Nu e vi till backa igen här på forumet.. efter en lång kamp Me Stenungsund kommun så börjar att röra sig igen så vi ska huset va klart Till sommaren 2009 Hoppas vi
Och nu blir de en Ny firma som ska bygga… så de blir inte Hm-hus som tur de
Men den historingar kan vi ta någon anndag men kort å gott Bygg inte Me Hm-hus !!!
Så nu har vi skrivet under på Bra hus som Hjälp oss mycket me kommunen
Får la hoppas dom göra bra hus me nu bara 
Så de vore ju Klas om någon kunde ändra mitt ämne på tråden här till Bra hus
Ritningar å mer bilder på tomt kommer snart igen
Mvh Chrille å Tessa
 
I
skitprat JAg har bara utmärkta erfarenheter av HM-hus
Det kan ju vara så att det är du som är krånglig
 
imported_Bosse skrev:
skitprat JAg har bara utmärkta erfarenheter av HM-hus
Det kan ju vara så att det är du som är krånglig
Nä de tro jag inte att vi va.. men Dom lova att hjälp till å dom va så bra å Köra över komunen
Men dom gör nog säker bra hus... Synd bara att ´dom Gik utt med guld å gröna skogar så blev de inget ting.. av de!!! :confused:
 
Nu på måndag börjar vi schakt på tomten :) grymt kul ska de bli
 
Sory men nu kommer bilder å lite mer info ska börja skiva mer _:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.