har sett att andra frågar om råd på planlösningar och det är ju fantastiskt vad hyggliga människor är!! :) Så jag tänkte be om råd om någon har något tips om denna som jag blivit intresserad av. Den ska rymma våra två barn, 5 och 8 år. Huset är på 189 kvm boyta.
MVH Strandtomt
 
  • byggahus bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad exakt vill du ha tips på?
Huset är ju stort och fint, ni kan ha barnrummen t v, vuxenavd t h.
 
Huset ser ut som en lada, men det kan nog bli snyggt ändå :)

Jag tycker att dörrlösningen mellan garderob - badrum och sovrum ser dålig ut. Dörren till badrummet öppnas ju ovanpå garderobdörren. Dessutom är jag motståndare till badrum som man endast kommer in i genom ett sovrum.

Mina käpphästar förråd och kamin kan ni ju fundera på också. Och behöver man två badkar? Jag skulle ta bort det ena och göra en bastu.

Desutom tycker jag att de dubbla badrummen uppe ser lite tråkiga ut. Jag skulle försöka få ihop det till en större relax istället, kanske med en avskild toa.

Jag skulle flytta ihop dörrarna till de övre vänstra sovrummen och på så sätt få två möblerbara hörn utanför dem.
 
År det ett befintligt hus eller ett hus på planeringsstadiet?
 
Hej! Tack för synpunkter!! :) Det är ett färdigt hus från en husfirma, som jag tittat på. Men i planeringsstadie alltså. Funderade i samma banor som Pinebar, men det är ju lätta förändringar att göra....:)
 
Hej strandtomten,

Vi håller på med ett hus precis liknade ert till utseende, både ut och invändigt.
Rörvikshus har en variant på sin hemsida som är på 198 kvm. Vi har dock utökat den till ca 214 kvm. Det är alltid svårt att säga om en planlösning är bra eller dålig om man inte vet väderstreck, tomtförhållanden, närhet till ev. grannar etc.
OM du vill kan jag maila dig vår egenhändigt gjorda planlösning vid tillfälle i ett PM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.