Skall lägga en PVC matta nu i helgen..Är ett rum på ca 4kvm och jag undrar vilket underlag jag bör välja, tänkte använda matt tejp...Förra ägaren hade en tunn masonit skiva (tror jag det heter, är en sån som finns på baksidan av alla IKEA byrår och TV bänkar)...Är detta att rekommendera? Är väl billigt iaf...Eller bör man välja hårdare material eller en tjockare masonitsiva kanske?
 
är det typ en garderob du ska lägga mamman i?
Vad ligger det på golvet idag? under massoniten alltså
 
Nimajneb skrev:
är det typ en garderob du ska lägga mamman i?
Vad ligger det på golvet idag? under massoniten alltså
under masoniten låg det lackade brädor full med spikrester efter just den tunna masonitskivan jag slet bort...spiken hängde inte med..så jag måste ha något över dessa brädorna...spånskiva kanske räcke bra..men då skruvar jag fast en, spikar ej som förra ägaren hade gjort..
 
du kunde låtit skivan legat kvar....
det viktiga är att det inte finns några ojämnheter under, typ vågiga brädor.
Vad är det för slags rum? tror inte du behöver tejpa fast mattan
 
Nimajneb skrev:
du kunde låtit skivan legat kvar....
det viktiga är att det inte finns några ojämnheter under, typ vågiga brädor.
Vad är det för slags rum? tror inte du behöver tejpa fast mattan
nja jag vill helst skruva fast skivan inte spika..då åker spiken upp genom mattan om ett tag..tror jag iaf...

ska bli en toalett i stugan...mulltoa antagligen..kanske ett handfat med sommarvatten...
 
spiken bör du ju ta bort iaf.
Kunde det inte funka med att bara slipa plankgolvet och måla o lägga på en lite trasmatta?
 
Banka ner spiken och lägg ett rotgolv över. Perfekt underlag! Sedan kan du lika gärna limma hela mattan, brukar bli bättre.
 
blev 2 st 10mm spånskivor under pvc mattan...behövde inte ens tejpa fast mattan..blev riktigt bra...nu är det bara listo kvar i taket och nere vid golvet...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.