Hej !
jag söker Fjärrstyrningsutrustning via gsm "vill kunna komunicera dvs både styra samt få larm av" till ett bra pris det jag har hittat kostar runt 5-6000 kr jag vill ochså ha det normcentraltanpassat hoppas någon kan hjäpa mig
Mvh TILLE
 
hur många ut/ingångar behöver du ?
 
Hej igen vill styra värme samt kunna ha 3-4 larm tex rörelse,fukt vore bra om den kunde ringa minst 2 nummer
mvh tille
 
Huvudfunktioner:

1. Telefonlinje-backup: Simulerar ordinarie analog telefonlinje
(för backup). Växlar automatiskt till GSM-funktion vid fel på
ordinarie analog telefonlinje.
2. SMS-uppringare: 8 telefonnummer för SMS-uppringning.
3. Contact ID uppringare: 4 telefonnummer för Contact ID
uppringning. Perfekt vid fristående installation för t.ex.
driftlarm etc.
4. GPRS-överföring till IP-mottagare System II/III
5. Garage och portöppnare: 94 telefonnummer för
fjärrstyrning av utgångar (kräver nummerpresentation)

Övriga funktioner:
• 4 ingångar för SMS- eller Contact ID uppringning
• 4 programmerbara utgångar
• Fjärrstyrning med SMS-meddelanden
 
Vilken typ av värmestyrning pratar vi om, villaregulator med GSM modem?
 
Enda felet än så länge är att GS3055 GSM/GPRS-uppringare (säljs även som BGSM-I) inte finns i DIN-format.
 
Sikom har en del bra produkter för detta! Jag har själv installerat GSM A-Comfort hos en kund, och han har då inte klagat och de var över ett år sen så måste ju funka bra! :)

http://www.intectra.se/html/kortfattat.html
 
Tack för hjälpen det här var ett perfekt sätt att få information bugar o lyfter på hatten
TILLE
 
Flexidesign må ha en lockande prislapp men jag backade ur eftersom produkten varken är CE-märkt eller RoHS-godkänd (tillverkad utan farliga substanser) enligt dem. Den här skall jag installera:

TWCT20

Har fyra in-/utgångar för slutning/brytning och två analoga ingångar för två tempgivare. Det som lockar mig mest är att den passar i normkapsling, har inbyggd webserver och dessutom går att programmera rätt fritt. Prislapp 2 500 känns helt rätt. Dessutom synkar den den inbyggda klockan mot en tidsserver så man slipper mecket med vinter och sommartid
 
husbjörn skrev:
Flexidesign må ha en lockande prislapp men jag backade ur eftersom produkten varken är CE-märkt eller RoHS-godkänd (tillverkad utan farliga substanser) enligt dem. Den här skall jag installera:

TWCT20

Har fyra in-/utgångar för slutning/brytning och två analoga ingångar för två tempgivare. Det som lockar mig mest är att den passar i normkapsling, har inbyggd webserver och dessutom går att programmera rätt fritt. Prislapp 2 500 känns helt rätt. Dessutom synkar den den inbyggda klockan mot en tidsserver så man slipper mecket med vinter och sommartid
Såg riktigt trevlig ut! Kom gärna med en recension när du testat den!

Kan den ansluta till internet via ethernet-kabel (till en vanlig router) eller bara via gprs?

Skulle ju vara perfekt om den normalt kommunicerade via bredband (gratis) och endast skickade SMS för larmer som ej går att skicka via bredband tex "Larm: Bredband ur funktion" eller "Larm: Strömavbrott!". För den senare måste den ju vara ansluten via batteribackup.. men de borde väl gå?
 
ullberg
Rrrrr skrev:
Såg riktigt trevlig ut! Kom gärna med en recension när du testat den!

Kan den ansluta till internet via ethernet-kabel (till en vanlig router) eller bara via gprs?

Skulle ju vara perfekt om den normalt kommunicerade via bredband (gratis) och endast skickade SMS för larmer som ej går att skicka via bredband tex "Larm: Bredband ur funktion" eller "Larm: Strömavbrott!". För den senare måste den ju vara ansluten via batteribackup.. men de borde väl gå?
jag letar också efter olika alternativ på detta ämne, än så länge ser detta eller SIKOMs variant mest lockande ut, någon som har ytterligar tips än de som hittils tagits upp eller erfarenheter från dessa.

Jag håller med en sån lösning med bredband så länge det går och SMS annars vore toppen. Nu har ju inte jag denna enhet men min gissning är att den inte klarar det, inte ens nätverkskommunikation faktiskt. Det står ju RS-232 vid porten (seriell kommunikation) så jag gissar att de bara använder en RJ-45 kontakt för att det är enklare / billigare / tvingar folk att köpa en extra kabel av dem. Men någon annan som har denna produkt kanske vet mer exakt.

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.