Jag har läst en hel del om larm på dessa sidor, och hade bestämt mig för PowerMax+. Nån länkade till Security Warehouse i England, där beställde även jag mitt larm förra söndagen. Ett paket med central, 2 st IR, 2 st Fjärrkontroller, 1 magnetkontakt, 1 rökdetektor, 1 extra knappsat och 1 utomhussiren med blixtljus kostade totalt med frakt 3500:-

Lite osäkert kändes det väl, men paketet kom fram igår torsdag. När jag öppnade blev jag dock besviken, inte fanns det nån rökdetektor i paketet fast den stod med på plocklistan. Kul att försöka få rätt mot en firma i England trodde jag, men skickade ett mail igår kväll. Svar fick jag idag fm, dom bad översvallande om ursäkt, dom hade på CCTV-filen sett att dom missat att lägga i röken när lådan packades, så den är nu på väg!

Svenska Installationsmanualer finns på Visonics hemsida, sen tänkte jag koppla larmet till Securitas för 80:- per månad, så ekonomiskt blir det hela svårslaget.

Ett tips?

Ronny
 
Håller med Ronny,
Har också beställt prylar från Security Warehouse UK.
3ggr totalt, har aldrig haft problem, förutom nedan som de löste exemplariskt enligt mig.
Köpte en Y-cam hos dem som inte fungerade, efter mailkontakt var det bara att skicka tillbaka kameran och en ny (fungerande) kom. Fick även tillgodo hos dem för returfrakten som jag använde senare utan problem.

Så jag kan varmt rekomendera dem

/Erik
 
Är det denna firma ni menar?

http://www.securitywarehouse.co.uk/


Måste säga att det var en av de sämsta hemsidor jag stött på. Har fortfarande inte lyckats hitta några villalarm på deras sida men jag kanske är blind?

Jag kanske är petig men det är såna saker som får mig att välja en annan leverantör oavsett hur billiga de må vara.
 
Så skönt för Jocke han utan problem kan handla nån annanstans, vi andra kan klicka på "Intruder (inkräktare)" som leder till inbrottslarm, där kan man sen välja på färdiga kit, märkesvis eller produktvis.
Ronny
 
Jag har också handlat från Security Warehouse, ”fegade” dock och köpte larmcentralen (grundpkt) i Sverige. Är mkt nöjd med dem, sparade många tusen kronor och de skickade varorna snabbare än vad firman i Sverige gjorde.

Ok, hemsidan är kanske inte världens bästa men kvaliteten på företaget är enligt mina erfarenheter desto bättre.
 
Kanske lite dumma frågor, men ändå.... :)

Hur fungerar det med svenska menyer och tal när ni beställer Powermax+ från UK. Går dom enkelt att ställa om till svenska eller får man helt enkelt nöja sig med engelska?

Ni som beställt från Security Warehouse har ni haft något problem med telefon inkopplingen, typ fått engelsk sladd som inte fungerar i sverige?

Elsladden är väl bara att byta förmodar jag...

/Tomas
 
Vad kostade frakten, ungefär?
 
Hej.

Maskinen pratar engelska, det är en nackdel för många. Jag vet inte alls om det går att få med svenska när man köpt utomlands. Installationsmanualer finns däremot på svenska på Visonics hemsida.

Frakten från England till Sverige var 9,99 Euro, dvs ca 110:-

Jag kan tillägga att det ramlade in en branddetektor 4 dagar efter jag mailat till företaget om att den saknades i sändningen.

//Ronny
 
Skumt det där med språk. Kikar man i dokumentationen för PowerMax+ finner man:

"Ready for immediate operation anywhere in the world, the PowerMax+ control panel speaks 24 languages, both graphically and with audio interface."

http://www.visonic.com/VisonicHomePage.nsf/sysAllDocuments/78545CDEA856CC00C2256FE100419437/$FILE/PM%20plus%20Whitepaper.pdf

Är du Ronny helt säker på att det inte går att ändra språket i såväl tal som menyer? Kanske ligger det i någon under-meny långt ner....

/Tomas
 
Språket kan inte ändras i någon meny. Röstmodulen är specifik för varje språk.
 
Hej,

Redo att trycka på beställningsknappen på sidan i UK.
Tänkte beställa:
1 st Central PowerMax +
2 st rök
4 st deckare (husdjursvänliga)
1 st Magnetkontakt
2 st fjärr
2 st manöverpanel
1 st GSM sändare
1 st extern siren

Anledningen till att ha extra manöverpaneler är att jag inte vill ha centralen i olarmat område (fördröjt). Har förstått att många sätter själva centralen innanför dörren.

Min fråga: Hur löser man strömmatningen? Köpa adapter på Kjell? Någon som har erfarenhet av GSM-sändaren?

/Jörgen (som ska byta ut Securitas larmet).
 
Jörgen, var det ett aroundio larm du hade? Om det var det och du fick behålla tillbehören (centralen brukar väl hyrfirman ha äganderätt på) så tror jag du kan köpa en likvärdig central (honeywell) för en ganska liten slant hos Securitywarehouse.
Bara en tanke....
 
erikssonjorgen skrev:
Min fråga: Hur löser man strömmatningen? Köpa adapter på Kjell? Någon som har erfarenhet av GSM-sändaren?
Strömmatningen är en tunn kontakt, dvs det behövs ingen adapter.
 
Jag är kanske dåligt påläst, men kan jag mata centralen med 230V? De har kanske även det i UK?

Någon som har provat GSM-sändaren?

/Jörgen
 
den ska inte ha 230v, ska va trafo emellan, sen vilken trafo du har spelar mindre roll så länge de är rätt volt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.